Uppdateing :D

God morgon,god morgon :P

Gumsan är på dagis och tvätten är hängd - nu tänkte jag passa på att uppdatera er lite i mitt otroligt intressanta liv ;D

I söndags var ju mamma,som sovit över,här. Vi började dagen med årets första cykeltur för gumsan - hon tyckte det var superkul :) När vi kom tillbaka hem efter cykelturen lekte vi med hink och spade en stund. Sedan bestämde vi oss för att ta en tur ner till mormor och morfar. Jag ringde till dem för att höra om de skulle vara hemma sedan packade jag mina och gumsans saker. Efter att ha sgat "Hejdå" till Kent drog vi oss mot Nybble. Där bjöds det först på mat innan mormor fixade semlor,som vi mumsade i oss vid trefikat. Jag,mormor och mamma spelade flera partier med maxiyatzy medan morfar kollade på skidskytte och gumsan sprang omkring och busade. Mormor plockade fram en påse med bilar,som gumsan vräkte i sig nästan helt själv ;P Jag och mamma åt Never stop. Jag har alltid fått för mig att de inte är goda,men det var de så de slank ner lätt som en plätt ;D Jag fick faktist med en påse till gumsans födelsedagstårta :P

Efter en trevlig dag med mormor och morfar,som busat massor med gumsan,åkte vi hem till mamma. Där väntade det smörgås med stekt ägg. Gumsan ville inte ha något först,men när mamma sa att det fanns korv blev hon jätteglad och mumsade i sig flera skivor samt lite av en smörgås. Sedan blev det söndagsmys i soffan.

Igår fick vi bege oss till bilprovningen för att ombesikta bilen - det gick bra. Sedan åkte vi tillbaka till mamma för att lämna bilen. Efter det tog vi en promenad ner till stan. Där gick vi omkring och kikade lite överallt. Tillslut gick vi in i en second hand affär med barnartiklar. Där hittade jag tre vårjackor till gumsan för 185 kronor - perfekt ;P Jag bryr mig inte om att det är begagnat bara det är fräscht!

När vi kom tillbaka till mamma var gumsan så himla trött så jag lade henne i mammas säng för att sova. Efter att ha hört henne prata en stund gick jag in för att hämta henne. Då hade hon somnat ståendes mot sängen - gullunge <3

Efter att ha ätit mat,slöat i soffan (jag somnade t o m en stund) och fikat åkte gumsan och jag hemåt. Vi stannade till för att tanka och hämta Kent innan vi åkte hem en sväng så Kent fick fixa till sig lite. Efter det hämtade vi Maja och Monica och stack iväg till Karlstad för att köpa födelsedagspresent till gumsan :) Det blev en lite dyrare present från oss allihopa :D Det ska bli såååå kul att se henne öppna den i morgon :P Vi har bestämt att hon får vänta tills Kent kommer hem från jobbet. Dels för att det kan vara roligt för honom att få vara med och dessutom så han kan montera ihop den åt henne :) Jag tror hon skulle bli minst sagt sur om hon fick öppna den,men inte kunna använda den innan Kent kommer ;D

Vi avslutade shoppingturen med ett besök på max för att fylla på energiförråden :P Sedan skjutsade vi hem Maja och Monica igen innan vi åkte hem. Det fick bli sängen för gumsan och lite kvällsmys med bl a "Familjen Annorlunda" och godis. Usch,jag är såååå trött på godis! Det har blivit alldeles för mycket av den varan de senaste dagarna,vilket visat sig även på vågen :( Jag har gått upp 0,8 kg sedan förra veckan - inte särskilt kul,men jag vet att det är mitt eget fel eftersom jag slarvat så. Dessutom har jag inte klarat av att träna något eftersom jag mår dåligt. Fy skäms på mig - nu tar jag nya tag ;)

I morse vaknade gumsan strax innan halv åtta. Jag hade varit vaken en stund då. Efter lite bus och veckovägning samt mätning fick det bli frukost. Sedan gjorde vi oss iordning och stack iväg till dagis. När jag kom hem grejade jag med lite tvätt. Hängde bl a upp en maskin,som jag satt igång innan vi åkte till dagis.
Nu ska jag bara slöa en stund innan det är dags att fixa lite lunch. Efter det är det snart dags att hämta gumsan igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0