Nu gäller det!

God morgon =)
 
Då är vi inne på ett nytt spännande år - hoppas ni får det bästa året någonsin <3
 
Jag har börjat det nya året med att väga mig och tagit mått lite här och var. Det känns inte alls bra att få det svart på vitt hur stor jag faktiskt är :/ Just nu känns målet väldigt långt borta,men jag vet att jag kommer nå dit tillslut!
 
Det är inget fel med att vara "stor",men när jag inte mår bra i min egen kropp måste jag få göra något åt det för att må bättre.
- Jag vill kunna kolla mig i spegeln utan att bli tårögd.
- Jag vill kunna känna att jag är fin och kanske även snygg ibland :)
- Dessutom vill jag få tillbaka energin så jag orkar följa med i familjens tempo =D
 
Jag kommer börja med att promenera 2 - 3 dagar i veckan för att sedan slänga in något pass på motionscykeln samt lite hemmaträning. Efter ett tag,när jag känner att jag "vågar",ska jag även börja simma.
Trots att jag helst skulle vilja börja träna,som en dåre på en gång,tror jag att det är bättre att börja lite smått för att sedan trappa upp allt eftersom. Jag vet att jag skulle tröttna fort om jag skulle starta för hårt.
 
Vad det gäller maten är det detta,som gäller:
- Äta mer frukt och grönsaker
- Byta ut det mjuka brödet mot knäckebröd. Jag äter inte lika mycket smörgås,som jag har gjort förut eftersom jag oftast äter yoghurt till frukost,men jag kommer dra ner ännu mer på det.
- Äta en mer varierad kost
- Dra ner på godis och andra sötsaker rejält! Jag måste lära mig att bita ihop och inte ge efter för sötsuget allt för ofta. När jag hunnar mig något gott ska det vara i rätt mängd.  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0