Goungen <3

Hejsan :P

Gumsan somnade aldrig igår förmiddag utan var vaken tills strax innan två. Då somnade hon och sov någon timme. Under tiden hann jag med att dricka kaffe och äta smörgås framför teven,cykla 2 mil,lite annan träning,äta igen eftersom jag hade tränat och behövde fylla på förråden samt vila lite i soffan :D



När Kent kom hem blev det en dusch innan vi fixade till oss och åkte  till Ingegärd och Bosse (Kents mormor och morfar) för att fira Axel,som fyllde år =) Edvin var också där vilket innebar mycket bus ;)
Det bjöds först på tacos och sedan på tårta. Jag åt inget av det sistnämnda :P

Jag var riktigt duktig igår. När jag skulle dricka kaffe tänkte jag först ta någon go kaka till,men sedan ångrade jag mig och tog två smörgåsar för att provsmaka brödet,som jag köpte i tisdags. Dessutom avstod jag,som sagt från tårtan också =D



När vi kom hem igen blev det sängen för både mig och gumsan ;) Vi har sovit gott i natt och vaknade inte förrän kl.8.30! Eller jag vaknade då och hörde gumsan sitta och bläddra i en tidning och prata inne på sitt rum. Jag har ingen aning om hur länge hon varit vaken,men hon var supernöjd när jag kom in till henne =P Vet ni vad hon svarade när jag frågade vad hon gjort medan jag sov? Jo,ni förstår hon hade träffat Tomten :) Haha - hon pratar om honom hela tiden. "Snart kommej Tomten,"Sen träffa Tomten"..
Gumsan fick kolla på Pippi en stund medan jag tog ut vovsingarna,fixade kaminen så den fungerar nu samt gjorde frukost. 



Nu har jag precis satt igång dagens första maskin med tvätt. Jag ska snart vika det,som hänger för att göra plats åt det andra.
Lite senare sen måste jag fixa lite med bilen. Den ska besiktas i morgon så jag ska plocka ur lite grejor,fylla på spolarvätska samt kolla alla lampor. Jag måste tvätta både fram- och bakrutan också,men det gör jag på macken i morgon :D
Dessutom funderar jag på att plocka rätt i skafferiet och frysarna för att få ordning samt få koll på vad vi har och inte har.



Bilderna är ifrån våran lilla utflykt igår morse ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0