En liten gris och en liten vovve :)

Hejsan :)

Vi hade en riktigt trevlig lördag med Linn och hennes lilla gris =D Vi pratade massa skit,åt,åt och åt igen ;P Linn hade tagit med massa gott fikabröd bl a semlor,som hon fixade till själv strax innan vi skulle fika. Dessutom gjorde vi tacos =) På eftermiddagen ville gumsan bada så då satt vi med henne däruppe. Linn hjälpte mig dessutom med att klippa gumsans naglar - hon AVSKYR det! Jag vet inte varför,men hon tycker det är jättehemskt. Tyvärr måste det göras ändå ibland.

På kvällen spelade vi kort med Kent :P Runt nio var det dags för Linn att åka hem :( Efter det lade jag gumsan,som somnade,som en stock =D

I morse tog gumsan sovmorgon till halv åtta :P Efter att gumsan tittat på "Musse Piggs klubbhus" åt vi frukost och gjorde oss iordning. Sedan begav vi oss ut i snön,som kommit under morgonen :) Först tog vi ut vovsingarna sedan tog vi en sväng med pulkan. När vi kom hem igen sprang vi omkring och kastade snö m.m.
När jag skulle lägga in en sak i förrådet såg jag gumsans snowrider,som jag hade glömt bort att hon hade. Det fick bli en sväng på den med. Vi gick mot Niklas och Ulrika,som såg oss och bjöd in oss en stund. Jag fick se deras lilla vovsing,som var mycket mindre än vad jag trodde - och supersöt =D Efter att ha ätit en glass följde gumsan med Calle upp. Efter en liten stund kom hon ner och hade gjort nummer två. När vi tagit av den och tvättat av henne fick hon låna ett par kalsonger av Calle. Eftersom jag inte hade med någon ny blöja klädde vi på oss och gick hem. Påvägen mötte vi Niklas och vovsingen,som skulle in i vårat renoveringsprojekt för att hämta något verktyg. Gumsan och jag följde med in för att se köket - det var sååå fint :P Det kommer bli toppenbra =D

När vi kom hem blev det toabesök och ren blöja för gumsan,som faktiskt var torr när vi kom hem. Efter det värmde vi tacos från igår. Sedan grejade gumsan lite bl a med lera medan jag diskade. Gumsan fick kolla på "Pippi" medan jag hängde tvätt. Sedan fick hon välling och somnade. Jag har tagit det lugnt en liten stund. Kent,som varit ute och jagat,kom precis hem och sitter och värmer sig framför kaminen.

Både jag och gumsan mår förövrigt mycket bättre idag. Det var tydligen ett besök av Linn,som krävdes för att vi skulle piggna till ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0