MVC,Bergvik och glass :)

Hejsan :)
 
Mamma ligger ute och njuter av solen medan gumsan och jag steker pannkakor =D Tänkte passa på att uppdatera er lite i vardagen ;)
 
Igår var vi först iväg till Barnmorskan i Molkom. Jag skulle lämna lite prover innan så vi var där i god tid. Medan jag grejade med mitt lekte gumsan och mormor utanför :)  
Jag fick höra bebisens hjärtljud - det är lika underbart varje gång <3 Dessutom mätte vi magen,tog blodtryck m.m. Allting ser bra ut och det känns bra =P
 
När jag var klar åkte vi till Karlstad för att kika runt på Bergvik. Vi började med att köpa korv till gumsan eftersom hon ville ha det. Sedan var det dags för mig och mamma att äta. Gumsan fick i sig lite cola samt smörgås trots att hon,som sagt,redan ätit - hon kan vara ett litet matvrak när hon vill ;D
 
Sedan tänkte vi gå runt och kika på lite kläder,men eftersom gumsan började bli trött,köpte vi trosor till henne innan vi gick vidare till Maxi för att handla med oss lite mat. De hade billiga strumpor till både mig och gumsan,som fick följa med hem.
 
När vi hade kommit ungefär halvvägs i handlingen var gumsan så himla trött så mamma tog med henne ut. Jag fortsatte handla själv innan jag gick ut till bilen. Där möttes jag av en sovande gumsa. Hon måste ha varit väldigt trött för det hör absolut inte till vanligheterna att hon somnar utan att bilen rör sig :D
 
Under resten av dagen hann vi med en fika ute i solen samt hängning och nedplockning av tvätt. Kent och gumsan åkte iväg för att hämta gräsklipparen,men det var bara en av dem,som kom tillbaka. Gumsan ville vara kvar hos farmor en stund. Axel ringde och talade om att de skulle ta med gumsan till Lindfors för att äta glass innan de kom hem med henne :P
Medan hon var borta klippte Kent gräset och mamma och jag grejade lite. Jag hann dessutom få mig lite vila i soffan ;)
 
Nu känner jag att jag behöver koncentrera mig på pannkakorna så de inte bränns ;)
Ha det gott så hörs vi :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0