Solsken =)

Hejsan hejsan :P

Vilket superhärligt väder vi haft de två senaste dagarna =D Jag och mamma har varit ute och plockat svamp både igår och idag - mamma sitter här bredvid mig (ute i solen naturligtvis) och rensar för fullt. Jag ska skriva in mitt schema och skicka till dagis så datorn fick följa med ut ;)
Innan jag gör det tänkte jag uppdatera er lite.

Igår skulle jag ha slutat jobbet kl.16,men jag fick jobba över en liten stund. Jag ringde dagis när jag slutat (ca 10 minuter innan jag skulle hämta gumsan)så de visste om att jag blev sen sedan bytte jag om och stack iväg för att hämta mamma,som följde med oss hem :D Sedan åkte vi vidare för att hämta gumsan innan vi åkte hemåt.
Väl hemma tog vi det lugnt en stund. När Kent slutat jobbet tog han med gumsan och Monica och handlade medan mamma och jag gick iväg för att plocka svamp. Vi hittade rätt mycket.
Efter ca 1 ½ timme gick vi hem och gjorde tacos :) Kent,gumsan och Monica kom tillbaka när det strax var klart. Det blev en sen,men god middag ;P
Efter maten åkte Monica hem till sig och Kent och gumsan gick och lade sig. När jag tagit fram sängkläder till mamma och gjort mig iordning för natten kröp jag till kojs :)

Idag vaknade gumsan och jag runt åtta. Vi höll oss på övervåningen och busade en stund innan vi gick ner för att kolla om mamma var vaken - det var hon så vi gjorde iordning frukost. Efter det tog vi ut hundarna innan vi åkte iväg för att lämna mat till Kent innan vi skulle till skogen. De skulle precis fika när vi kom så vi blev kvar en stund (dock utan att fika) innan vi begav oss till skogen. Gumsan somnade i bilen och fortsatte sova när jag lade henne i barnvagnen :) Även idag hittade vi en hel del svamp :)
När vi kom tillbaka åt vi rester ifrån igår kväll. Jag lade gumsan,som var supertrött,i sängen innan jag tog ut vovsingarna.
Nu sitter vi här ute i solen och njuter =D Jag ska ta tag i schemat nu så jag kan hjälpa mamma rensa svamp sen.

Ha en mysig fredag =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0