Utelek,bad m.m

Nu är jag sliten :D Det har gått i ett sen jag hämtade gumsan på dagis kl.14.
Hon sov när jag kom,så jag passade på att be en av dagisfröknarna att skriva på ett papper från försäkringskassan - ska anmäla vård av sjukt barn. Hon hjälpte mig och sedan vaknade gumsan så då åkte vi hemåt :) Först tog vi en kort promenix med vovsingarna sedan busade vi ute en stund innan det var dags för gumsan att få mat - stekt potatis och falukorv :) Det var populärt! Hon åt rätt mycket faktiskt =) Det hade hon inte gjort på dagis idag,men igår var det påskbord och då hade hon ätit,som bara den :D

Efter att hon ätit plockade jag rätt ibland hennes kläder. Letade efter ett huckle,som min kära sambo påminde mig om att hon hade ett =P Jag hittade det och det passade perfekt,så det ska hon ha i morgon :) Hon har fått det utav gammelmormor och -morfar på min sida. Det är ju till dem vi ska i morgon :D

När det var gjort gick vi ut igen :) Tog med en varsin smörgås,som vi satt på trappan och åt - myspys ;P Sedan busade vi massor :D Vi köpte en hink med tillbehör till gumsan igår så den har hon suttit i gruset och grejat med. Vi har tyvärr ingen sandlåda :/
Jag krattade bort lite grus ifrån gräsmattan,innan hundarna ville ut igen. Gumsan gick en bit bakom oss och pratade :) Rätt som det var fick hon bråttom och satt fart,men benen hängde inte riktigt med så hon hamnade på rumpan =D Det gjorde inte henne någonting. Hon bara ställde sig upp och fortsatte :P Hon är tålig =)








Strax innan sju värmde jag på lite kycklingnuggets och ris till gumsan,som hon fick äta ute. Det var inte lika gott idag,som igår. Hon åt bara några skedar.
Efter det var det baddags :D Har köpt badskum åt henne så jag trodde vi skulle få superkul,men det blev knappt något skum :( Men gumsan hade kul för det :) Jag passade på att duscha samtidigt och det var jätteskönt!
När hon badat klart var hon supertrött så det fick bli välling och i säng. Låg och grejade en stund,men nu sover hon :D





Den här fina badponchon har gumsan fått av farmor =)


Jag väntar på att Kent ska höra av sig så vi får hämta honom på jobbet. Blir långa dagar för honom nu när vårbruket börjar - tur att det ger mycket pengar ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0