Nya prylar ;D

Hej hej :)
 
Nu har jag fått frukost i magen och känner mig genast piggare =D Medan gumsan får sin dagliga dos av Musse Pigg tänkte jag berätta för er om vad vi gjorde igår.
 
Jag spenderade gumsans dagistid hemma hos mamma. Hon behövde storhandla och har ingen bil så jag ville vara snäll och hjälpa henne :) Efter att ha varit till Västgötabagarn för att köpa massa bröd till en billig penning,samt Maxi åkte vi tillbaka hem till mamma. Först var det tänkt att vi skulle äta fisk,men sen såg jag en annons från China Garden i ett reklamblad och blev supersugen på thaimat. Nog sagt om den saken - vi stack iväg och åt för glatta livet från buffén ;) Min snälla mamma bjöd - tack så mycket!
 
Efter att ha vilat magen lite hemma hos mamma var det dags att hämta gumsan.
När Kent kom hem gjorde han sig iordning för att ta med sig gumsan till Karlstad. De skulle egentligen ha åkt själva till leksaksaffären,men eftersom han började prata om att köpa grejor till bebisen ville jag naturligtvis också följa med ;) Monica följde också med :P
 
 När vi kom fram till Barnens hus sa vi till gumsan att hon fick välja vad hon ville ha. Jag hade räknat med att det kunde bli rätt dyrt,men hon sprang omkring därinne och hittade först ingenting. Hon sa bara "Hittar ingenting". Jag kan säga att jag blev minst sagt förvånad då de flesta barn nog hade blivit överlyckliga och hittat massor av saker de velat ha ;D
Tillslut hittade hon denna söta lilla docka,som fick följa med oss hem:
 
 
Hon ska snart få bada den för första gången vilket jag tror hon kommer tycka är superkul =)
 
Förutom dockan köpte vi resesäng,babygym samt en insats till barnvagnen,då vi tillsammans med föräljaren kom fram till att det inte är så bra för bebisen att bara ligga i en åkpåse. Naturligtvis fattar jag att hon bara ville sälja insatsen,men jag tror att det var en bra investering :P
 
 
Hon försökte även sälja en vagn åt oss. Min kära sambo nappade och hade gärna tagit med den hem,men jag sa nej,vilket jag ångrar nu. Jag har funderat mycket på det och det vore faktiskt kul med en helt ny vagn. Dessutom kunde man vända på den så man kan ha bebisen antingen emot eller ifrån sig,vilket jag tycker ät jättebra. På den vagnen vi har nu kan man inte det så jag kommer inte kunna se bebisen. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var så himla mysigt att gå omkring och bara kolla på gumsan när hon sov :)
Jag ska prata med Kent och se om det kanske blir en ny vagn trots allt. Jag får snällt erkänna att jag hade fel ;D

Vi tog även en sväng inne på biltema. Där fick gumsan dessa djur utav farmor :)
 
 
Gumsan blev minnsann lite bortskämd igår då hon även fick 5 nya par vantar utav mormor :P Det är kul att kunna ge henne något extra ibland =) Speciellt med tanke på att hon har fått så mycket fint av andra plus mycket begagnade saker känns det bra att även vi kan unna henne litegrand då och då :D
 
Efter ett besök på Burger King var det dags att åka hemåt och ta igen sig lite inför natten.


Kommentarer
Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Tack du :)
Ser att ni också ska ha en till snart. Vad mysigt :)
kram kram

Svar: =) Ja,i slutet på oktober :) Det ska bli kul :D
kram
mammatillpatricia

2012-09-28 @ 16:12:09
URL: http://kristinsandgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0