Fortsätter mysa =)

Hejsan :D
 
Gumsan och jag har fortsatt med vårat mys =)
Vi har målat,spelat Hello Kitty yatzy,lagat och ätit mat samt bakat. Vi testade att göra en rulltårta och en "apelsinkaka". Jag har inte bakat rulltårta sedan jag hade hemkunskap på högstadiet ;) Nu när jag har gjort det fattar jag inte varför jag inte har gjort det - det är ju superenkelt. Vi har inte smakat än så jag kanske ska vänta med att säga något tills efter fikat ;D
Den sk "apelsinkakan" tror jag blev bra trots att den inte innehåller det det ska. Vi hade inga apelsiner så vi tog clementiner istället. Efter att ha försökt riva skalet,vilket var helt omöjligt (är jag dum eller det borde väl vara hur enkelt,som helst?) slängde jag i hela klyftor istället. Det blev inte heller särskilt bra då de inte ville dela sig så jag fick "fiska" upp dem igen. Jag fick improvisera och hade i lite tropisk saft,vaniljsocker och kokos istället. Det återstår att se hur det smakar ;D
 
Jag hoppas det blev gott så jag har något att bjuda på om vi får fikagäster framöver =)
 
Vi brukar inte fika när vi är själva,men när vi har bakat "måste" vi ju smaka ;P Jag ska försöka komma ihåg att ta kort innan så ni får se de fina mästerverken ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0