En jobbig fredag :(

Hejsan hejsan =)

Herregud,vilken dag vi har haft! Jag är helt slut! All den där energin jag pratade om igår är,som bortblåst - jag hoppas den kommer tillbaka efter en förhoppningsvis god nattsömn ;D

Dagen började bra med sovmorgon fram till halv nio. När vi vaknat till slängde jag först ut vovsingarna innan det var dags för frukost,som gumsan redan börjat duka fram ;) Sedan gjorde vi oss iordning och stack iväg till Kristinehamn för att köpa knivar till gräsklipparen samt storhandla. Det förstnämnda visade sig vara lättare sagt än gjort. Vid det tredje stället jag åkte till hade personalen koll,men de hade inte knivarna hemma. Däremot kunde de beställa så de kom efter lunch. Toppen tänkte jag och hade väl räknat med att ha kunnat hämta dem runt tolv halv ett,men inte förrän efter två blev det. Jag hade ju inte särskilt mycket att välja på så vi fick hålla oss kvar i stan till dess. Vi började med att äta lunch på McDonalds. Sedan skjutsade jag mamma,som var med oss,till jobbet innan vi åkte hem till henne för att slöa någon timme. Jag hade hoppats på att gumsan skulle sova en stund så hon skulle vara pigg när vi handlade,men det ville hon inte.

Runt två åkte vi för att hämta knivarna. Det visade sig att de blivit missade och inte kommit med budet. Nu kollade killen i fall det fanns någon annan sort vi kunde ta,som tur var fanns det det så vi betala och åkte vidare till Maxi. Jag hade inte räknat med det kaos,som väntat mig. Hade jag vetat det hade vi handlat innan vi hämtade knivarna och sedan åkt hem. Gumsan var lugn den första kvarten sedan hade hon tröttnat. Eftersom hon brukar sköta sig fick hon gå ur kundvagnen - det visade sig vara ett stort MISSTAG. Hon var överallt förutom där hon skulle. Hon sprang iväg flera gånger så jag inte såg henne. Efter cirka 2 timmar blev vi äntligen klara. Jag var LIVRÄDD för att få avstämning. Hade vi fått det hade jag nog börjat grina - jag var verkligen på bristingsgränsen! Som tur var slapp vi det och jag kunde andas ut. Gumsan fick sitta på fyrhjulingen och bilen,som finns utanför kassorna innan vi lämnade hemnyckeln till mamma och gick ut till bilen för att lasta in allt. Medan jag gjorde det hoppade gumsan in i bilen och fick en banan.
Efter att vi åkt ungefär 2 minuter så somnade gumsan - hon blev nog också sliten utav allt spring ;P

När vi kom hem hoppade gumsan på gungan. Där satt hon tills jag var klar med att packa upp,potionera en del av varorna samt få allt på sin plats. Det tog ungefär en timme. När jag nästan var klar fick gumsan en liten glass eftersom hon var så duktig. När jag var helt klar fixade jag några smörgåsar,som vi avnjöt i solen. Efter lite bus gick vi in för att duscha.
Nu sitter gumsan och tittar på Pippi medan hon äter godis och chips. Hon har fått en skål av varje och är jättenöjd ;) Själv har jag en påse naturgodis framför mig :D

Vad har jag lärt mig idag? Jo,att jag ALDRIG mer ska storhandla ensam med gumsan! Det fanns mer än ett tillfälle då jag övervägde om jag skulle lämna vagnen eller gumsan och gå ;) Jag vet naturligtvis att det inte är gumsans fel - hon börjar visst bli för stor för att följa med mamma på såna tråkiga grejor ;P Nästa gång ska jag göra oss båda en tjänst och antingen ta med någon mer,som sällskap,eller fixa barnvakt =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0