Onsdag och torsdag :)

God morgon :)

Vi har haft fullt upp här hemma några dagar så jag har varken haft tid eller lust att sitta vid datorn,men nu är jag tillbaka ;D

I onsdags åkte jag och gumsan för att hälsa på Linn och grisen Doris. Det blev en hel dag hos dem i Karlskoga :P Vi hann med att prata ikapp oss en hel del. Sedan åt vi massor,som vi av någon anledning alltid gör när vi träffas ;)

När vi åkte ifrån Linn fick vi svänga in hemma för att hämta nappflaskan,som jag glömt när vi åkte hemifrån. Gumsan skulle sova över hos farmor och behövde den. Vi fick även med hos Kent när vi åkte vidare hem till Monica :P Där blev det en kvällsfika innan vi sa God natt och åkte hemåt.
Vi hann med lite kvällsmys i soffan innan vi somnade.

Igår låg jag och drog mig i sängen fram till klockan nio - det var skönt. Kent hade precis kommit hem efter att ha gjort ladugården på jobbet så vi tog en dusch innan frukost. Sedan satt vi framför teven ett tag tills Mats,Maja och gumsan kom förbi i lastbilen och Monica och Axel i vanliga bilen då åkte vi bort till gården. Mats hade hämtat en traktor åt Niklas,som han skulle lämna. Eftersom han lovat gumsan att hon skulle få åka med fick det bli så - hon var jätteglad :) Hon blev om möjligt ännu gladare när hon såg mig - hon hade nog saknat mamma lite <3 

Det fick bli en fika hos Niklas och Ulrika innan vi svängde förbi hemma för att släppa ut Stei en sväng så han fick kissa innan vi åkte hem till Monica för att hämta Axel och Maja. Sedan tog vi oss en sväng till Väse Marten (marknad alltså). Efter att ha kikat lite åkte vi igen - tomhänta allihopa.
Morfar ringde och ville komma på fika så vi stannade till vid Rasta för att köpa en varsin korv då vi inte skulle hinna fixa någon lunch innan de kom.

När vi kom hem till Monica ville hon bjuda på lunch så vi blev kvar där ändå. Mormor och morfar kom förbi där istället. Efter lunch och fika med digestivekex och smörgåsrån (behöver jag tala om att jag var proppmätt?) åkte vi till gården igen för att visa traktorn - morfar var nyfiken ;D Sedan åkte mormor och morfar,som skulle få besök,hemåt. Vi åkte förbi hemma en sväng för att släppa ut Stei igen innan vi åkte till Anders och Maria. Innan dess stannade vi till för att köpa fikabröd samt lite gott inför helgen.

När vi kom hem till Anders och Maria blev det fika. Även min kusin Sofie var där :) Efter fikat smög Sofie upp igen medan vi andra parkerade hos framför ishockeyn (usch ;D). Maria bad gumsan gå upp och be Sofie ta ut Hibbe,deras hund. Gumsan gick upp,men kom inte ner igen. Hon blev kvar däruppe :) De satt och kollade på Nicke Nyfiken och Pippi :P Vi fick alltså barnvakt en stund ;)
Innan vi åkte hem bjöd de på grillad korv.

När vi kom hem lade jag mig i soffan för att mysa med gumsan en stund innan läggdags. Hon ville inte följa med upp till sin säng. Hon bleb jätteledsen och ville inte sova i sin säng sa hon. Vi lade oss i soffan igen. Då somnade hon och efter en stund gick vi upp. Hon blev lite ledsen när jag lade henne,men det gick över fort.
Efter ännu en lång dag fick det bli sängen för mig =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0