Bröllopsdag <3

Hejsan :P

Eftersom det blir så långa inlägg när jag ska skriva om hela helgen tänkte jag dela upp det litegrand. Vi börjar med lördagen =)

Efter frukosten slängde gumsan och jag oss i bilen för att åka till Kent och göra honom sällskap i traktorn en stund. Vi hann åka med 1 ½ timme innan vi var tvungna att åka hem för att göra oss iordning inför bröllopet. Gumsan tyckte det var kul,men emellanåt när det guppade väldigt mycket sa hon "Sluta pappa,räcker nu!". Haha ;D

När gumsan och jag blivit klara kom Kent också hem för att fixa till sig innan det var dags att sticka iväg till Ekshärad. Påvägen hämtade vi upp Mats. Vi hann fram i lagom tid innan bröllopet skulle börja. När vi hade gått in och satt oss kom Lars,Kicki och Edvin. Gumsan,som verkligen älskar sin kusin,skrek "Vevin" och sprang mellan våra ben fram till honom och gav honom en riktigt stor kram - de är sååå goa <3

Bröllopet var jättefint och Mirja hade en riktigt fin klänning :D Vi kom ihåg både video - och vanliga kameran,men tyvärr blev minnet fullt när Kent satt och filmade :(

När ceremonin var slut tog Edvin och Patricia varandra i händerna och sicksackade mellan alla för att komma ut =P

Efter att alla fått tagit kort och gratulerat brudparet åkte vi vidare till Hembygdsgården för att fortsätta fira :D Edvin och Patricia,som hamnade på varsin ände utav bordena satt och ropade på varandra. När de fått i sig lite mat var det full rulle :) De sprang omkring både inne och ute hela dagen och tackade nej till både glass med hallon och bröllopstårtan ;)

Efter flera roliga timmar med mat,"mingel" och lite dans för vissa bl a brudparet (förstås) hade de flesta åkt hemåt. Brudparet började förberedda sig för att åka så då hjälpte vi dem innan vi åkte hemåt.

Vi var hemma runt nio - halv tio och gumsan somnade,som en stock :P Hon lyckades dock hålla sig vaken i bilen påväg hem,vilket jag inte förstår med tanke på hur mycket barnen sprang omkring ;)

Nu ska jag ta och gå ut till mamma och gumsan :D Vi hörs lite senare så ska jag berätta vad vi gjorde på Mors dag :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0