Utvecklingen :P

God morgon :D

Då var det fredag igen. Gumsan och jag började dagen strax innan sju. Efter att ha sagt "Hejdå" till pappa ville gumsan se på Pippi,men först VILLE hon städa! Nej,jag skojar inte. Hon sa -"Se Pippi - städa först" =) Jag tror att det berodde på att hon sa innan att Qvittra trampade på hennes saker och då sa jag att hon fick plocka undan sakerna om hon inte ville att hon skulle gå på dem.
Sagt och gjort - vi har plockat rätt på alla hennes leksaker,som låg överallt i hennes rum. Dessutom har hon kollat på Pippi. Nu håller hon på och busar med Qvittra - hon lägger en filt över henne ;)
Jag vet att våra vovsingar är snälla,MEN jag litar inte 100 % på något djur så därför håller jag ett öga på dem hela tiden. Man vet aldrig ur de reagerar ifall gumsan gör något de absolut inte gillar!

Herregud,vad fort barn utvecklas! Gumsan har ju precis fyllt två och allting går i en rasande takt.



Jag tänkte göra en liten lista på vart hon är just nu: 
- Hon går på toaletten ibland. Det blir inte alltid något resultat,men jag är nöjd bara hon visar intresse för det :P
- Hon pratar mer och mer. Oftast förstår man vad hon menar,men ibland blir det lite knasigt ;D
- Hon gillar att sjunga. Favoriten just nu är "Ja må hon leva" (hennes egen version).
- Hon är väldigt intresserad av att lära sig nya saker. Hon frågar hela tiden vad jag gör.
- Hon är hjälpsam och vill gärna t ex duka när vi ska äta.
- Hon vill gärna klara allting själv,vilket inte alltid går så himla bra,men då har hon i alla fall försökt :)  
- Hennes nattsömn är inte riktigt den bästa då hon den senaste tiden vaknar några gånger varje natt och gnäller lite. Oftast somnar hon om själv,men ibland får jag gå in till henne och försöka få henne att somna om.
- Det bästa av allt är att hon är väldigt gosig av sig =P Hon vill ha kramar och pussar lite då och då. Det är supermysigt <3 Att hon dessutom kan säga "Älska mamma" (eller någon annan) gör att hjärtat smälter litegranna <3




Kommentarer
Mohn i skon

Haha! Älska bilden på henne när hon är liten, ser ut som hon är beredd på att fightas!:D



Kram

2012-03-30 @ 21:25:01
Jenny

SV: Haha =) Visst gör det ;D

2012-03-31 @ 08:03:36
URL: http://mammatillpatricia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0