Mamma och födelsedagskalas :)

Hejsan :D

Gumsan och jag åkte hem till mamma igår igen. Jag kände direkt när vi vaknat att jag inte ville vara hemma så efter att ätit frukost och grejat lite åkte vi iväg. Mamma var på stan och fikade med en kompis när vi kom men vi underhöll oss själva tills hon kom :) Joakim,som inte mådde bra,var hemma så vi höll honom sällskap en stund.

När mamma kom fixade hon mat. Jag hade tagit med kycklingfilé så det blev det,ris och currysås - MUMS! Gumsan fick lägga sig och sova innan maten eftersom hon var så himla trött.
Efter att ha ätit lade mamma och jag oss på soffan för att kika lite på teve.

När gumsan vaknade gav mamma henne mat. Det var första gången sedan hon blev frisk som hon åt ordentligt =P
Efter det åkte vi och handlade innan vi avslutade med en fika hemma hos mamma. Mamma och gumsan åt bullar medan jag fixade två goda smörgåsar.

När gumsan och jag kom hem ville Kent åka för att fira Mats,som fyllde år,så det gjorde vi. Det bjöds på smörgåstårta,vanlig tårta och kakor. Jag avstod från tårtorna,men unnade mig tre små kakor.

Väl hemma igen blev det sängen för gumsan och soffan för mig och Kent.

Idag vaknade vi runt sju. Det var första natten på över en vecka,som gumsan sov i sin egen säng hela natten. Hon var på riktigt bra humör så vi myste lite på hennes rum innan frukost. Efter det grejade vi lite innan det var dags att åka till dagis.
Efter att ha lämnat henne åkte jag hem. Jag har hängt tvätt samt tagit fram räkor för att de ska hinna tinna innan lunch. Jag fick med en matlåda till Kent ifrån mamma igår så min lunch får bli räkmackor - gud vad gott det ska bli ;D

Nu ska jag mumsa i mig en banan samtidigt,som jag kikar runt på datorn en stund. Sedan får vi se vad jag hittar på =)

Ha det gott :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0