Snacka om FYND =)

Hej hej :P
 
Oj oj,vad jag känner mig sliten ;D Jag har ju vant mig av med att jobba,speciellt flera dagar i rad,så det känns i kroppen (och även huvudet) att jag jobbat i tre dagar ;)
 
Igår slutade jag klockan två. Då åkte jag hem till mamma för att hämta gumsan samt skjutsa mamma till sitt jobb. När vi kom hem hann vi vila några minuter innan Kent kom hem. Han ringde på en annons,som han sett på blocket. Det resulterade i att vi fick ge oss iväg för att hämta/köpa möbler. Först fick vi stanna till vid Kents mormor och morfar för att låna släpkärran. Sedan bar det av mot Kristinehamn - igen.
Vi fick en liten chock när vi kom in i butiken och såg möblerna i verkligheten. Eftersom det stod att det var barnmöbler trodde vi ju att det skulle vara någorlunda små grejor,men det var det absolut inte! De var stora och tunga - det var tre starka karlar (naturligtvis var Kent en av dem ;P),som bar ut dem. Det var en rejäl säng med ny inplastad madrass,nattduksbord,garderob och bokhylla samt skrivbord,som man kunde koppla ihop med varandra. Gissa vad vi gav för allt? 1300 kr- det är ju ingenting!
 
När vi nästan var hemma kom jag på en sak,som vi missat - bara en liten detalj..Taket i vårat nuvarande hus var alldeles för lågt! Det är 2 meter högt och bokhyllan och garderoben var lika höga. Ja,vi kan väl kalla det en liten miss i planeringen ;D Haha! Det är ju tur att det är väldigt högt i tak i det nya huset så vi vet att grejorna går in där i alla fall.
Som tur var hade Monica plats i sitt förråd så vi körde dit och lastade av grejorna. Innan dess var Kent tvungen att lasta lastbilen,vilket tog lite tid då han fick fylla 2 containrar för hand!
Han var klar runt nio så då stack vi iväg. Efter att ha burit in de stora möblerna (skrivbordsdelen samt nattduksbordet fick vi in hemma) fick vi smörgås sedan var vi tvungna att åka och lämna släpkärran innan vi åkte hemåt. Då blev det sängen för oss allihopa eftersom klockan var över tio.
 
I morse vaknade gumsan kl.5.20 - tio minuter innan vi skulle gå upp. Jag började nämligen jobba klockan sju. Gumsan,som verkar vara nästan helt fri från ögonförkylningen (eller vad det nu var) fick vara hos mormor idag med ;P
När jag slutade klockan tolv åkte jag hem till mamma. Där bytte jag om en snabbis sedan åkte vi till Maxi för att handla. Jag köpte med grillad kyckling och potatissallad åt oss att mumsa på till lunch ;)
Efter att vi handlat fick vi åka till affären där vi köpt möblerna eftersom Kent skulle hämta en uppsättning till,som Monica köpt. Det var tur för de hade upptäckt att vi glömt sängbottnen när vi var där dagen innan =)
 
Sedan åkte vi hem till mamma för att äta lite innan vi gick ut för att busa :D Det blev ett x antal timmar ute innan vi åkte hemåt runt sex. Nu har vi hunnit ställa in det vi handlade samt ätit smörgås. Gumsan tittar på teve så jag passar på att pusta ut på soffan :P Det ska bli skönt att vara ledig i 3 dagar nu ;)
 
Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi i morgon :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0