Så j-la besviken och förbannad!

Hej hej =)

Dagens besök på Vårdcentralen var helt bortkastat tid - jag vet inte ens om man kan kalla det för besök! För det första kom sköterskan ut och frågade "Är det där hon med inflammationen?". Ursäkta,men hon har ett namn! Dessutom brukar man presentera sig  - det är extra viktigt när det gäller barn då de inte förstår vem du är. Gumsan blev blyg direkt och ville inte följa med så jag fick bära henne. Hon sa flera gånger "Vill inte,vill inte,mamma" :/

Vi stod kvar ute i väntrummet när sköterskan tittade på gumsan och sa "Det där gör vi ingenting åt,det ser alldeles för fint ut". Det var det jag ville höra,men måste man vara så otrevlig?
Tillslut fick vi i alla fall följa med in på ett rum. Där kollade hon återigen på gumsan och sa " Nej,det där får ni inga droppar för,hon måste vara röd för att få det. Hör av er om hon blir det". Sedan gick hon!

Är det bara jag eller brukar de inte fråga om man undrar över något eller i alla fall säga "Tack" och "Hejdå" ?!

Eftersom hon gick så gick ju naturligtvis jag och gumsan också. Då gick sköterskan framför oss till utgången därställde hon sig och tittade ut. Hon sa "Nu får ni bege er ut i regnet igen". Jag svarade och fick ett kort svar tillbaka innan hon gick in igen. "Tack så mycket då",sa jag och jag hörde henne mumla "Jaja".

Fy f-n vad förbannad jag blir!! Varför ska det vara så himla svårt att vara trevlig och behandla folk med respekt? Speciellt när du har ett jobb då du träffar mycket människor är det extra viktigt att veta hur man ska bemöta dem,men tydligen får vilken otrevlig j-la kärring,som helst jobba med sånt!!


Kommentarer
Mohn i skon

Usch. Hatar sådana bittra idioter! Är man en otrevlig människa borde man verkligen inte arbeta med andra människor. Usch.

Svar: Exakt! Blev så förbannad!
mammatillpatricia

2012-06-13 @ 18:17:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0