J-la idioter!!!

Hej :P
 
Fy f-n vad irriterad och arg jag blev på jobbet förut! Facket kom på besök och tjatade en massa om hur bra de är. De tyckte det var helt förskräckligt att jag inte var medlem varken där eller i a-kassan.
"Du vet väl att du glider runt på ett bananskal tack vare de,som faktiskt är medlemmar och betalar" var bara en av de saker jag fick höra. Jag kände mig påhoppad och ville bara be henne dra åt helvete! Att vara medlem ska ju vara frivilligt och inget man blir påtvingad,men ofta är det nog så.
Eftersom jag ska vara mammaledig ett år igen till hösten ser jag ingen mening med att vara med eftersom jag ändå inte kan få någon hjälp förrän jag varit medlem ett år och jobbat minst 50 timmar i månaden i 6 månader under det året,vilket jag ju inte kommer göra eftersom jag ska vara hemma. Fattar inte varför jag ska betala nästan 3000 kronor när jag ändå inte kan få någon hjälp?
När jag börjar jobba igen kanske jag kan tänka över det igen,men just nu ser jag,som sagt ingen mening med det.
 
Det kanske inte verkar vara något att bli upprörd över,men när de säger sådär blir jag bara så himla ledsen :( Jag är ju inte direkt den enda,som inte är medlem! Ingen av de andra sommarvikarierna var det heller så jag vet inte varför hon hoppade på mig så.
 
Äsch,nu får jag skaka av mig det innan jag blir galen ;)
 
Hoppas ni får en trevlig fredag med massa mys =D För mig blir det jobb till nio då går jag hem till mamma för att sova en sväng innan jag ska upp och jobba tidigt i morgon igen :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0