Helguppdatering :)

Hejsan :)

Det har hänt mycket i helgen och jag har inte orkat blogga,men nu är det måndag och en ny vecka så nu kör vi igen ;D

I fredags var ju mamma iväg för att besikta våran bil. Vi fick egentligen ombesiktning eftersom de inte fick loss dragkroken,men Kent har ordnat så vi slipper det. Bilen ska in på service snart så de skulle ta bort dragkroken då. Skönt att slippa ombesiktning och att bilen såg bra ut förövrigt =) Jag var ju,som sagt var,lite orolig,men det gick ju prima :P

När jag slutade jobbet kl.21 kom mamma och gumsan för att hämta mig. Efter att ha lämnat mamma hemma hos sig åkte gumsan och jag vidare hemåt. Det blev sängen för gumsan och soffmys för mig en stund innan även jag kröp till kojs.

I lördags jobbade jag till två. Då åkte jag hem till Monica för att kolla ifall Mats hund Stilo,som rymmer titt som tätt,var kvar i hundgården,vilket han inte var. Eftersom hela familjen var borta fick jag åka hem så Kent fick bilen och åkte iväg för att leta. Under tiden fick gumsan,som badade,bada färdig medan jag duschade. Sedan gjorde vi oss iordning. När Kent kom tillbaka hade han inte hittat hunden,men vi skulle bort och Monica och dem var påväg hem för att fortsätta leta,så han fick ge sig. Istället åkte vi till Molkom för att hälsa på Martin,Katrin,Sigrid och lilla Stina,som bara är 7 veckor gammal :D
Vi började med en fika,som bestod utav bl a semlor,som Kent sprungit in på Konsum för att köpa med. När gumsan och Sigrid var klara sprang de iväg för att leka. De hade jättekul och klarade sig bra utan oss.
Det var sååå roligt att träffa allihopa - speciellt bebisen eftersom vi inte sett henne innan :) Det tog ett bra tag,men tillslut vågade jag hålla henne. Det var mysigt :P Patricia satt på en stol bredvid och pussade Stina på munen och pannan samtidigt,som hon klappade henne lite på huvudet - gullunge <3

Efter att vi åkt därifrån fick vi åka och fortsätta leta efter Stilo,som fortfarande inte kommit hem. Tillslut gav vi upp och åkte hemåt. Det blev sängen för gumsan och lite lördagsmys för oss vuxna =) 

Igår slutade jag också två. Då åkte jag hem till mamma,som passat gumsan,en sväng. Gumsan fick lite glass sedan drog vi oss mot pizzerian i Väse för att möta Kent,Mats,Monica,Axel och Maja. Efter en god och trevlig matstund åkte vi vidare hem till Monica. Kent fick köra Mats bil eftersom han varit borta på kalas under helgen och inte var körbar ;D Vi lämnade bara den bilen där sedan åkte vi hem. Gumsan och Kent var ute och grejade en stund,men jag fick gå in och sätta mig vid kaminen för att värma mina fötter,som var som isklumpar! Mina älsklingar hann bl a med att skotta lite samt åka fyrhjuling.
Resten av eftermiddagen/kvällen bestod av bus och mys :)

Idag har vi inte hunnit med särskilt mycket ännu. Jag har varit ute med vovsingarna en sväng och gumsan har tittat på Pippi,som precis är slut. Vi ska smyga ner och äta lite frukost. Sedan ska vi tvätta och greja innan vi får besök av Calle =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0