Trasigt,trasigt och sjuka :/

God morgon :)
 
Nu är det verkligen vinter på riktigt - vattenledningen har frusit i natt :/ Det kommer lite vatten ur kran i köket,men det är iskallt. Jag får kanske koka lite så vi har när vi behöver tvätta händerna m.m. Jag är glad för att jag diskade bort diskberget igår =)
 
Lagomt till vinterkylan har dessutom våran pelletskamin bestämt sig för att gå sönder :( Kent beställde delar till den igår så förhoppningsvis är den lagad snart. Tills dess får vi försöka få upp värmen med värmefläktar och de få elementen,som faktiskt fungerar.
Eftersom det blir jättekallt inne i hundarnas rum brukar vi ha öppet dit,men nu när vi behöver all värme till resten av huset får hundarna var inne hos oss så vi kan ha dörren in till dem stängd.
 
Ja,det kanske inte är särskilt konstigt att vi har blivit sjuka. Jag gick omkring hela dagen och frös igår trots att det var ganska varmt ändå. Idag har jag,som väntat,vaknat med halsont och lite huvudvärk. Patricia snorar,men annars verkar det inte vara några fel på henne. Hon försökte få Qvittra att dansa med henne nyss ;D
Lillebror och pappa har än så länge klarat sig och jag hoppas att de håller sig friska.
 
Det blir en lugn tisdag för oss. Vi får försöka kurera oss så vi snart är på topp igen :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0