Vovve på rymmen och mat vid sjön :)

Hej hej :P

Idag vaknade vi tio över sex. Ingen hit,men det var mitt eget fel. Kent kom ut för att fråga vart mobilladdaren var. Jag,som inte tänkte på att gumsan låg bredvid mig,svarade i normal samtalston,vilket inte riktigt passar när det ligger en liten Patricia bredvid. Hon vaknade alltså och ville inte somna om.

Efter lite snosade i sängen gick vi ner för att fixa frukost innan vi gjorde oss iordning och stack iväg till dagis. När jag kom hem var Stei borta - det var andra dagen i rad,som han stuckit! Efter att ha letat ett tag efter honom utan att varken se eller höra honom var jag tvungen att hoppa i duschen och sedan sticka iväg på ett "möte".

När "mötet" var slut åkte jag till pizzerian för att köpa med mat då det inte var någon mening med att åka hem innan dagishämtningen. Jag har aldrig fått mat så snabbt - inte ens när jag ringt och beställt innan! Jag gick in beställde,tog en dricka,betalade,fick maten och gick ut. Det hela tog cirka 2 minuter (jag lovar,jag överdriver inte) - det kallar jag rekordsnabbt ;) Tydligen hade de lagt i pommes eftersom de hade gäster,som väntade inne på restaurangen och då fanns det så det räckte till mig med - man ska ha tur ibland ;P

Maten avnjöt jag vid ett bord vid sjön. Trots att det blåste lite var det himla mysigt att sitta där =) När jag ätit klart satt jag mig i bilen och pratade med Kent tills det var dags att sticka iväg till dagis. Påvägen dit ringde Kent igen - Niklas hade hittat Stei och slängt in honom i hundgården - tack och lov! Jag var lite nervös för att han skulle ha stuckit igen,men han satt tydligen på trappan när Niklas såg honom så han var nog trött.
Han låg och vilade när vi kom och nu är alla vovsingarna inne med oss :P





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0