Norge,sovmorgon och jobb :D

Hej på er :)

Gumsan och jag hade några mysiga dagar hos systeryster i Norge =D Vi åkte bl a tåg in till Oslo - gumsan,som aldrig åkt det innan,tyckte det var superkul :P Vi började Osloturen med en fika innan vi gick omkring och kikade lite. Efter mycket om och men lyckades gumsan somna i vagnen och missade bussturen hem ;)

Under de dagarna vi var där hann vi även besöka två andra köpcentrum,som ligger i närheten där Johanna och Remi bor. Jag körde bil till båda ställena. Var lite nervös innan eftersom jag aldrig kört i ett parkeringshus förut,men det gick bra båda gångerna så jag får sträcka lite på mig ;D 

Tyvärr regnade det mesta dels av tiden,men det trotsade vi och var ute på promenader samt gungade och åkte kana med gumsan. Det här gången kom jag,som tur var ihåg regnkläder och stövlar till gumsan. Till mig själv glömde jag så jag fick låna av Johanna och Remi. 

Vi bjöds på mycket god mat och trevligt sällskap :P

I onsdagskväll runt sex åkte vi hemåt. Vi fick sällskap av Joakim så hemresan blev riktigt trevlig :D Vi hade egentligen tänkt sova över hos mamma,men hon hade magsjukan så vi åkte hem. Vi stannade till på Maxi i Karlstad för att handla lite innan vi åkte till Kristinehamn för att lämna Joakim och sedan åka hem. Gumsan höll sig vaken hela resan! Helt otroligt då hon sovit dåligt under dagen och klockan var halv elva när vi kom hem! Som tur var var hon på bra humör under större delen av bilturen så det gjorde inte särskilt mycket att hon var vaken =)

Efter att ha myst lite med pappa blev det sängen för oss allihopa :D 

Igår tog vi sovmorgon till halv nio. Dagen bestod av tvätt,mat,sömn,besök av mormor och morfar samt gräseldning vid det andra huset. Monica och Maja var med och hjälpte till. Efteråt blev det en fika hos oss innan det blev en dusch och sedan sängen för gumsan och soffan för mig och Kent. 

Idag vaknade vi strax efter sju. Då tog vi ut vovsingarna en sväng innan det var dags för frukost. Medan vi åt stod potatisen på spisen. Eftersom jag ska jobba idag tyckte jag det var smidigast att fixa matlådorna på en gång. 
Jag börjar klockan tolv så det är ett litet tag kvar. Vi måste dock åka om en timme ungefär eftersom gumsan ska vara på dagis kvart över elva så hon får mat där. Innan dess ska vi leverera mat till Kent samt tanka bilen. 
När jag lämnat gumsan ska jag åka till Monicas jobb för att byta bil - Monica ska hämta gumsan efter jobbet. Sedan åker jag iväg och jobbar lite. Det blir ett långt pass idag - slutar kl.20.15. Perfekt! 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0