Lilla hjälpredan :)

God kväll :P

Vi har haft en mysig eftermiddag/kväll hela familjen =) Efter massa bus och mys var det dags att fixa mat. Vi hjälptes åt allihopa,men det mesta jobbet gjorde Kent och gumsan - hon var superduktig :D Det blev ugnsbakad falukorv med hemmagjort potatismos - MUMS!



När maten,som blev något sen,låg i magen var det dags för gumsan att sova,vilket hon gärna gjorde eftersom hon inte sov lika länge under dagen,som hon brukar. De hade i alla fall haft en mysig dag i Karlstad på dagis. De åkte buss och det var spännande - speciellt eftersom gumsan fick sitta "fram" (gumsans ord för att slippa åka bakåtvänd ;P).
Förutom bussturen hade de varit på teater i arenan samt ute i Museiparken. Alla barnen hade gjort ett eget trollspö då teatern handlade om något med troll,som de även läst och grejat med på dagis ett tag innan :P

Ett av barnen var så gulligt när jag hämtade gumsan för fröknarna talade ju om att de gjort trollspöna och en av dem sa att gumsan kunde åka hem och förtrolla mig till en apa. Denna lilla söta tjejen sa då "NEJ,så får man INTE göra!" - det lät så himla gulligt ;) Barn är alldeles för goa :P

Nu ska jag ta in våra vovsingar innan det blir sängen. Tänkte läsa en stund innan jag somnar,men vi får väl se hur det blir med det. Igår hann jag knappt öppna boken innan ögonen åkte igen ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0