1 ½ års dag <3

Hejsan svejsan :)

Vet ni vad det är för speciellt med just denna onsdag? Jo,våran lilla gumsa blir 1 ½ år =) För att fira har vi varit till Karlstad och kikat lite. Gumsan blev förälskad i en docka - det lät ungefär såhär: "Min! Min! Min!". När hon sa det och  samtidigt som hon tryckte den tätt intill sig kunde varken mamma eller pappa neka henne att köpa den :D Med oss hem följde även en skylt till gumsans dörr,några näspiercingar till mig samt en väldigt försenad present till någon,som jag inte kan avslöja ;P

Såhär kommer skylten att se ut de närmaste åren:




När dessa år har gått och gumsan börjar bli "stor" är det nog snarare denna sida,som möter en vid hennes dörr
;)



Jag tyckte den var lite rolig =P

Gud,vad fort tiden har gått! Gumsan blir bara större och större för varje dag. Samtidigt,som det är superkul att se henne utvecklas är det även sorgligt på något vis. Jag vet inte varför egentligen,men jag kan bli ledsen ibland när jag tänker på att hon aldrig mer kommer vara såhär liten :/ Innan vi vet ordet av har hon börjat skolan och bryr sig inte längre lika mycket om mamma och pappa. Jag vet inte riktigt varför jag tänker så då jag vet att vi alltid kommer älska henne och hon alltid kommer älska oss <3

Men det är som sagt inte bara sorligt - jag tycker det är jätteroligt att se allt nytt hon lär sig =D Det kommer nya ord för jämnan :P "Stei","Bajs/bajsa" "Akta dig" samt "Mimi/Memi",som betyder Remi är de nyaste orden hon lärt sig :) Det är inte sådär jätteskoj när hon säger "Bajs" hundra gånger när vi är i affären och handlar ;D "Mimi/Memi" låter såååå gulligt :) Hon går runt här hemma ibland och ropar,men det kommer aldrig någon Remi ;P
Om vi säger "Akta dig" till henne så säger hon det tillbaka till oss - hon är så söt <3






Det ska bli kul att gå på 1 ½ års kontrollen - är nyfiken på vad hur lång lilla skruttan kan tänkas vara nu. Jag har tjuvvägt henne och enligt våran våg väger hon 10,9 kg =) Jag har ingen riktigt koll på vad de små brukar väga vid den här åldern,men eftersom gumsan vägt lite lite nästan hela tiden,tror jag att hon gör det även nu. Däremot är hon väldigt lång så jag tror att hon har skjutigt iväg rejält på den punkten ;)
Jag går bara och väntar på att vi ska få en tid så vi kommer iväg och får stilla min nyfikenhet ;D

Jag tror dock att jag ska ringa BVC på fredag då gumsan blivit röd "där nere" igen. Jag börjar fundera på vad det kan vara. Vi har ju använt Libero och Pampers blöjor från början så jag tror inte att det är dem det beror på. Vi skulle behöva få reda på vad det kan vara så vi kan göra något åt det!

Våran stora tjej,som inte sovit mer än en liten stund i bilen sedan kl.6 i morse,somnade skönt i sängen när jag lade henne strax innan halv åtta :P Medan hon snosar på ska mamma och pappa titta på "Bonde söker fru" innan i alla fall mamma kryper till kojs. Jag börjar nämligen kl.6.45 i morgon så jag behöver komma i säng i tid =)

Natti natti =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0