Håll i gång :)

God kväll :P

Det blev en heldag i Karlstad =D Vi började med sjukhusbesöket. När det var klart åkte vi direkt till stan eftersom vi tyckte det var smidigare så. Efter att ha smart eyes kikade vi runt inne på lagerhaus - de har mycket fint,men det blev inget köpt där idag.

Sedan tog vi en sväng inne på H&M och Lindex innan jag smet iväg till optikern. Efter synundersökningen stod jag länge och väl och provade glasögon. Det fanns väldigt många snygga,men jag tycker det är svårt att se vilka,som passar mig. Efter lite hjälp från både mamma och en av de anställda på smart eyes föll mitt val på två par :) Det var nämligen halva priset på andra paret. Herregud,vad priserna skiljer! Mina nuvarande glasögon gick på 3500 kr och nu fick jag 2 par plus undersökningen för 1800! Jag fattar inte hur det kan skilja sig så mycket från butik till butik. Jag är i alla fall väldigt nöjd =)

Vi avslutade turen på stan med Åhlens där jag köpte mössa,halsduk och vantar till mig själv :P

Nu var det dags för lunch på Bergvik. Min lilla skrutta somnade i bilen och vaknade inte ens när jag tog hur henne utan fortsatte sova hos mig - myspys <3 Jag fick dock väcka henne eftersom jag behövde gå på toan innan maten. Mamma bjöd på kycklingfilé - tack =P Gumsan fick pasta bolognese,men hon var nog för trött för hon åt knappt något. Hon fick lite bröd och potatis av oss så lite fick hon i sig i alla fall.

Efter lunchen hoppade vi in på Maxi för att köpa lösgodis,som var billigt denna veckan. Sedan blev det en sväng inne på Rusta följt av Willys.

När vi kom in på Willys upptäckte vi att vi totalt glömt bort att betala för en badsvampskanin,som gumsan hittade inne på Rusta! Hon skulle få den och lekte med den under tiden vi var därinne sedan måste den ha gömts någonstans för jag såg den inte när jag lastade upp varorna så jag glömde totalt bort den.
Eftersom jag tyckte det var för pinsamt fick min snälla lilla mamma gå tillbaka och betala den - pinsamt! Han,som satt i kassan blev tacksam för att mamma kom tillbaka - det finns nog många,som hade struntat i det.

Efter att ha handlat och rett upp vårat misstag åkte vi tillbaka till Kristinehamn för att lämna mamma och hennes varor innan vi åkte vidare hemåt. Vi började med att ta ut vovsingarna sedan fick gumsan gröt till kvällsmat. Eftersom hon fick mer gröt på sig än i magen fick det bli ett bad efteråt. Ni skulle ha sett gumsans blick när jag la ner kaninen i badet - hon trodde nog att det var ett vanligt gosedjur ;D

Efter lite bus blev det sängen för gumsan och nu sitter jag och älsklingen framför teven. Det får nog bli kvällsmat följt av en myskväll innan sovdags.

I morgon är det dags för jobb igen. Jag hade delad tur så jag ska upp tidigt. Jag sover över hos mamma eftersom jag slutar nio i morgon kväll och börjar sju på torsdag morgon. Gumsan ska vara hos farmor :P

Vi får se om jag tar med datorn eller inte. Om inte hörs vi på torsdag =)

Ha det bäst!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0