Uschamej,som gumsan skulle ha sagt ;)

God morgon =)

Fredagens nattjobb gick bra. När jag slutade gick jag hem till mamma och lade mig på soffan och sov i ungefär 1 ½ timme. Efter det blev det frukost :D
Sedan gjorde vi oss iordning för att ta en promenix till maxi. Där inhandlades ett par snygga vinterskor och regnjacka till mig,en fuskolle och 3 par tights i storlek 98 till gumsan. Mamma köpte massa julkappar till gumsan - hon kommer bli riktigt bortskämd ;) Eftersom mamma,som jobbar på maxi,hade 30 % rabatt på alla kläder och skor så fick vi över 300 kronor i rabatt - PERFEKT =P

När vi var tillbaka hos mamma fixade hon kokt korv med bröd,som vi mumsade i oss innan gumsan tog en tupplur. Jag passade på att ligga framför teven under tiden gumsan sov. Jag lyckades somna ett tag jag med :D
Medan vi sov gjorde mamma vaniljbullar (även kallade sockerbullar) samt ännu en lunch,som vi åt när Kent kom för att hämta gumsan och mig.
Vi var minst sagt mätta och belåtna när vi åkte hemåt ;) Resten av eftermiddagen och kvällen bestod av massa bus och mys i soffan.

I natt har jag inte sovit särskilt bra - mår dåligt så jag har var vaken flera gånger. En av gångerna vaknade jag tvärt och tänkte inte på att lampan i sovrummet var tänt. Jag tyckte det var så ljust så jag trodde gumsan tagit sovmorgon. Efter ett toalettbesök kunde jag dock konstatera att så inte var fallet - klockan var nämligen bara 2.30 ;P Vad tokigt det blir ibland!

Gumsan och jag gick upp kl.6.30. Sedan dess har vi hunnit med att vika och lägga in tvätt,tvätta och hänga en ny maskin plus satt igång en till,som går för fullt just nu.
När Kent vaknade åt vi frukost sedan har vi plockat rätt lite. Nu håller mina älsklingar till nere i vardagsrummet och jag ligger i sängen. Tänkte försöka få lite vila så jag blir piggare =)

Grattis till våran lilla skrutta,som har namnsdag idag (Isabella är hennes mellannamn) :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0