Nya ord :D

Gumsan lär sig,som jag nämt säkert tusen gånger,nya saker jämt :) Som mamma blir jag lika stolt varje gång <3
Några av de nya orden hon lärt sig är:
# "Pappa jobba" - detta är numera en standard replik i vårat hem ;D Hörde henne dessutom säga "Mamma jobba" häromdan =P
# "Momo",som ni säkert förstår betyder det mormor - gissa om mormor själv blev glad när hon hörde henne säga det första gången =) Jag var inte med då,men jag har fått höra det en hel del de senaste dagarna ;P
# "Buss". Gumsan brukar stå på sin pall vid mormors köksfönster och kolla på trafiken.
# "Bjö,smöj,ost och kov" om man översätter det blir det,som ni säkert redan förstår "bröd,smör,ost och korv" :P  
# "Sova" - när hon säger det lägger hon huvudet på sned och har händerna mot kinderna,som man brukar göra för att visa att man är trött ;)
# "Tjäd" dvs träd 
# "Kaka"
# "Sätt dej ne`" - när gumsan tycker det är dags att sitta ner (även annars också) pekar hon på t ex stolen och säger detta :D
# "Akta dej" - det låter sååå gulligt <3
# "Städa" - våran lilla skrutta är en duktig tjej,som vet att man ska städa efter sig =)
# "Bada"



Vårat underbara hjärta betyder ALLT <3<3<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0