Vi lever på hoppet!!!

God morgon :P

Vi hade en mysig kväll här hemma igår. Kent,som var till Molkom,köpte med mat,som vi avnjöt framför ett gammalt avsnitt av "Glee" :D
Gumsan åt lite av sin pizza och sallad. Sedan höll hon igång och busade tills det var dags för henne att sova. Hon verkade med andra ord pigg och påväg att bli frisk,men icke!

Runt kl.24 vaknade jag av att gumsan ropade på mig. Ju närmare jag kom rummet desto mer luktade det av SPYOR! Jag fick duscha gumsan,som absolut inte ville,men jag hade inte särskilt mycket att välja på.
Efter att ha tagit reda på sängkläderna m.m fick gumsan följa med in till min säng. Jag väckte Kent för att höra om han ville ligga kvar eller gå ner. Han valde att ligga kvar.

Kl.01.20 hade gumsan,som bara skulle greja med massa annat,inte somnat så då fick hon välling i sin säng. Vi somnade om gott både hon och jag.

När Kent gick upp strax innan sju tittade vi in till gumsan för att se om hon spytt något mera,vilket hon inte gjort. Däremot vaknade hon naturligvis så nu ligger vi i min säng och lyssnar på musik.

Jag tycker det är väldigt konstigt att gumsan är så pigg om hon har magsjukan. Jag funderar på om det kan vara något annat,men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara ???
Stackars lilla gumsan :(

Det är typiskt att hon skulle bli sjuk just nu när vi skulle ha en långhelg hos min älskade systeryster :/ Jag får avvakta lite. Om gumsan inte spyr något mer kan vi ju åka ändå,men annars får vi helt enkelt hålla oss hemma.
Jag vill inte att gumsan ska vara sjuk och jag vill inte missa vårat Norgebesök så jag hoppas att det går över nu!

Jag ska ta och ringa jobbet alldeles strax. De är troligtvis mitt uppe i morgonrapporten nu så jag väntar en liten stund till så jag inte stör :)
Jag skulle egentligen ha jobbat 16 - 21 idag och 7-12 i morgon och på torsdag,men det blir inget av det. Om det är magsjukan gumsan har är det ju 48 timmar symtomfritt,som gäller.

Hoppas ni mår bättre än oss - ha en superbra dag =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0