Första natten =)

Hej på er =)

Det har varit dåligt med uppdatering här de senaste dagarna - vi har haft fullt upp med flytten plus att jag börjat sommarjobbet idag :D

Jag och Linn skulle ju ha shoppat igår,men hon var tvungen att jobba så vi ska ta det när jag fyllt år -  i början på juli alltså :P
Istället körde jag två flyttlass (bara med bilen,eftersom jag inte vill köra kärra) så nu är det inte alls mycket kvar. Lite småplock och sånt som ska slängas.
När älsklingen slutade åkte vi iväg och tog ner hundgården för att sedan åka och sätta upp den här,men det var miljontals (jo,jag lovar) med knott så vi fick skita i det. Därför har hundarna varit inne idag.
Som tur var skulle gumsan vara på dagis senare idag,strax efter elva,så jag kunde gå med dem ganska sent. Sedan var älsklingen hemma på lunchen (han skulle det i alla fall,vet inte hur det blev).
Vi måste försöka få ordning på hundgården senast i helgen...

Vi sov för första gången här i natt :) Det var trevligt :D Jag var så sliten att jag sov,som en stock. Gumsan och jag tog dessutom sovmorgon till nio - supermysigt!

Gumsan har fått ett eget rum nu och det verkar funka bra =)

Som sagt var har jag jobbat idag :D Det var kul,men det var ganska lugnt så jag blev lite seg. Innan jag började var jag en sväng till maxi,för att handla bröd och sånt som inte behöver vara i kylen eller frysen.
När jag slutade,kl.21,hämtade jag upp mamma (skulle låna hennes ica kort) för att ta ytterligare en tur till maxi - denna gången fick det bli smör och sånt.

Förresten så kände inte min kära mamma igen mig idag :)
Jag brukar alltid använda självscanning på maxi,men idag hade jag glömt ica kortet så jag fick ta en vanlig kassa. Jag valde den som mamma satt i (hon är alltså kassörska där). När jag kom fram och hälsade sa hon bara "Hej" - vänligt,men sedan blev hon tyst. Efter några sekunder så trillade polletten ner - "Men det är ju du" ;) Haha!
Så kan det gå när haspen inte är på ;D

Innan jag åkte hemåt åkte jag förbi gamla huset. Jag hämtade lite småsaker,lämnade frysvarorna eftersom vi inte fått hit frysboxen ännu samt tog med mig posten.

Väl hemma åt jag och älsklingen smörgås innan jag hamnade framför datorn och han framför teven. Han ligger nu och snackar så jag ska snart gå upp på övervåningen och lägga mig innan jag också somnar ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0