Avslöjning ;)

Nu har älsklingen pratat med Andreas,våran hyresvärd,så nu kan jag äntligen avslöja vad vi har på gång =) Vi ska nämligen flytta :D Vi håller ju på att renovera ett hus,men tills det är klart ska vi bo i grannhuset,som Niklas köpt (samma som äger det andra).
Ulrika och jag har varit där denna veckan och grejat - bl a målat. Huset är lite slitet,men med lite ny färg är det supermysigt =P Vi har dock inte hunnit måla färdigt på övervåningen så det ska vi fixa nästa vecka :)

Det kanske inte låter,som en superrolig grej,men jag längtar
SUPERMYCKET! Vi har snart bott här i två år - vi hade bara bott här någon månad när vi fick veta att jag var gravid. Jag har vantrivts nästan hela tiden. Det finns inga grannar,förutom hyresvärden,som oftast inte är hemma på dagarna. Dessutom umgås vi inte med honom på det sättet längre. Eftersom jag var timvikarie redan innan graviditeten,gick jag ofta omkring här hemma ensam (när jag inte jobbade). De två sista månaderna av graviditeten var värst eftersom jag inte jobbade då och oftast bara gick hemma. Alla andra jobbar ju!
Sedan har det bara blivit värre och värre. Vi bor trångt och gumsan skulle behöva ha ett eget rum,vilket det inte finns nu.
Gumsan och jag har inte bara kunnat åka någonstans om vi inte planerat det innan så vi åkt med älsklingen till jobbet på morgonen och fått med bilen hem. Det har jag inte velat göra i onödan - dels är det synd om gumsan när vi väcker henne och dels blir det dyrt att sitta och åka fram och tillbaka om jag absolut inte måste!
Detta kommer inte vara något bekymmer sen eftersom vi kommer bo bredvid gården där han jobbar :P

Jag kan inte förklara hur glad jag är över att få slippa detta! Jag vet att det komma göra allt så mycket bättre - mitt och älsklingen förhållande,ekonomin m.m.
Det ska bli skönt med lite mer rörelse omkring oss :)

Om vi har tur får vi flytta in redan om en månad =) Vi har alltså fullt upp ett tag framöver,men det gör ingenting för det är absolut värt det :D



Kommentarer
mohn i skon

Vad roligt! Hoppas du, och självklart resten av familjen, kommer att trivas :) Kram

2011-06-02 @ 21:26:34
Jenny

SV: Ja,det ska bli så kul :D Tack,det tror jag att vi kommer göra =P kram

2011-06-02 @ 21:39:53
URL: http://mammatillpatricia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0