Mysigt besök <3

Hej hej =)

Min älskade storasyster och Remi var ju på besök igår. De dök upp nästan två timmar innan de sagt så jag blev lite paff när jag hörde bilen ;) Det var dock en glad överraskning =)
Vi började med att fika (de gjorde - inte jag) och sedan åkte vi iväg och badade,vilket gumsan fortfarande tyckte var superduperhemskt. Hon och jag satt vi sjökanten och kollade på medan de andra busade med vovsingen Sicco i vattnet - det tyckte gumsan var mycket spännande ;D

På kvällen grillade vi hamburgare,som vi åt ute. Det var så himla fint väder hela dagen - vi kunde sitta ute tills runt nio,då började knotten komma och det började även bli lite småkallt :)

När vi kom in spelade vi kort och tjattrade en massa innan det var dags att sova - trodde jag. Gumsan vaknade nämligen och skulle busa. Ingen bra idé tyckte mamma eftersom klockan var tolv. Försökte få henne att somna,men det gick inte så tillslut gav jag henne välling. Då somnade hon om en halvtimme sedan vaknade hon igen. Då tog det dock inte särskilt lång tid innan hon somnade om i våran säng,som hon fick ligga kvar i hela natten.

Min morgon idag började med att jag vaknade med ryggen åt gumsan. Jag vände mig om och där satt hon helt nyvaken :) Hon var så go och gullig - sa "mamma" jätteglatt innan hon gav mig en stor kram och en puss =D Det var såååå mysigt :P

Idag har vi även hunnit med ett veterinärbesök med Qvittra,som ska dit i morgon också för att få en spruta. Efteråt åkte jag,gumsan,Qvittra,mamma,Joakim,Johanna,Remi och Sicco till jutviken och skulle bada. Eftersom solen inte var framme särskilt mycket satt vi mest uppe på land. Sicco däremot fick bada :D
Gumsan och jag gick för att bada fötterna,vilket jag inte trodde att hon skulle tycka om,men det gjorde hon. Jag fick ta utav henne kläderna och blöjan för att hon grejade i vattnet - hade med filmkameran så jag förevigade det ;) Hon var så gullig när hon höll på och grejade - såg ut att vara i sin egen lilla värld ;P

Efter att ha ätit lite mat och varit ute en stund hos mamma åkte gumsan och jag hemåt.
Efter det har vi inte gjort särskilt mycket - märkt lite kläder,fått lite mer mat,som Kent lagat,och kollat på teve. 
Runt halv nio gav vi gumsan välling och lade henne. Sedan kopplade jag in kameran i teven och visade Kent filmerna från gumsans bad. Han måste ha tyckt det var superroligt eftersom han somnade ;) Så han ligger på soffan och snarkar =)

Gumsan ville inte somna så vi satt oss i fåtöljen och tillslut slocknade hon av utmattning så nu är hon tillbaka i sin säng :) Jag har tagit in hundarna och nu tänkte jag sitta här vid datorn en stund innan jag tar natten =)

God natt god natt :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0