Julen plus ett ;)

God morgon på er :D

Det var ett tag sen så det finns en del att berätta om. Vi börjar med julen =)

Våran julafton började med en mysig familjefrukost :P Sedan höll vi på och grejade hela morgonen och förmiddagen inför julfirandet.
Mormor,morfar och mamma kom runt tolv. Då fixade vi iordning det sista med maten innan vi åt.
Efter lunchen väntade vi på tomten (dvs Mats). Han kom innanför dörren med några julklappar och gumsan var lite skeptisk. När hon fått klapparna sa hon "Hejdå Tomten" och vinkade ;D När hon insåg att han skulle stanna för att dela ut klapparna,som låg under granen blev hon inte särskilt glad ;) De första 2-3 klapparna gick det bra,men sedan blev hon bara rädd så tomten fick gå vidare.
Gumsan fick leka med sina nya saker ett tag innan det var dags för fika i form av ris a`la Malta,julgodis,kakor och lussebullar.

Efter fikat åkte våra gäster hem. Det var egentligen meningen att mamma skulle stanna kvar,men hon mådde lite dåligt så hon åkte hem ändå.

Nu var det dags för oss att åka hem till Monica. Där var det fullt hus - Kents mormor och morfar samt morbror och kusin var där.
Det blev lite mer julklappsöppning innan vi återigen åt mat. Sedan spelade vi lite kort och hade det mysigt :D

Även juldagen började med en familjefrukost.
Efter att ha gjort oss iordning åkte vi till Karlstad för att kolla på en dator till Maja och en telefon till Kent. Maja köpte en dator på Elgiganten och Kent hittade en telefon på Siba.
När vi var klara med de köpen åkte Maja,Monica och Axel hem medan jag och lilla familjen åkte till Burger King för att äta lunch :P Sedan åkte vi hemåt.

När vi varit hemma en stund var det dags att åka till Molkom för att umgås med Lars,Kicki,Edvin,Kents pappa Mikael och Mirja =)

När vi kom hem blev det sängen för gumsan och soffmys för oss vuxna.

På annandagen gick vi upp tidigt allihopa för att göra oss iordning innan det var dags att åka till Kristinehamn. Efter att ha skjutsat mig till jobbet åkte Kent hem till mamma för att lämna gumsan.

När jag slutade jobbet kl.16 tog jag en promenad hem till mamma. Där väntade förutom mamma och gumsan även min kära systeryster,Remi och hunden :D
Vi åt lite julmatsrester,som vi tagit med hemifrån. Sedan gick vi till lekparken så vi fick leka av oss allihopa =)
Kvällen spenderades massa prat ;P

På tisdagen jobbade jag delad tur så gumsan fick vara med "Moste","Memil","Hunden" och "Momoj". När jag hade rast passade vi på att umgås allihopa :D
På kvällen spelade vi kort och hade det trevligt.

Gårdagen var ganska händelserik så den berättar jag om i ett eget inlägg senare ;)

Jag hoppas ni har haft en supertrevlig jul =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0