Bättre =)

Hej hej =)

Vad dålig jag har blivit på att blogga - jag ska försöka bättra mig ;D

Eftersom jag inte berättat om gårdagen ännu börjar jag med det :)

Gumsan och jag åkte till mormor och morfar runt halv tio så vi var framme efter ungefär en timme. Då var Anders och Maria där,gumsans gudföräldrar. De fikade sedan åkte de iväg. Då tänkte mormor och jag börja med godisbakningen men då kom morfars bror och hans fru så det blev ännu en fika innan vi kunde sätta igång. Jag fikade dock bara andra gången :P
När de sistnämnda gått började jag med godiset medan mormor grejade med lunchen. Efter att ha ätit gjorde vi det sista med godiset innan det fick bli lite slöande en stund. Sedan åkte gumsan och jag hemåt.

Jag tog en dusch och fixade till mig och gumsan,som fick vara en liten tomtegumma =) Sedan åkte vi iväg till bygdegården för att Kent skulle vara med och förbereda festen. När vi kom dit upptäckte vi att Kent,som klippt sig innan vi åkte,hade glömt flera tussar - skitsnyggt ;D Som tur var ville inte gumsan ha sin tomteluva så Kent lånade den :)

Gumsan sprang omkring och busade med allt och alla innan det var dags att sätta oss ner och kolla på luciatåget. Det var en tjej,som kanske var 15 år,som gumsan gick fram till hela tiden. Hon höll hennes hand,ville ha en puss och tittade på henne innan hon sprang iväg och skrattade - det såg gulligt ut =) Jag undrar om hon kände igen tjej för hon brukar inte göra så.

Under luciatåget fick gumsan låna min telefon och titta på bilder. Hennes kusin Edvin satt bredvid oss och kikade han med. Rätt som det var sa han "Vad gjorde du nu!". Då hade gumsan tryckt på något annat så jag fick hjälpa henne tillbaka till bilderna.

Förengångsskull vann jag faktiskt något på lotterna jag köpte - bl a en stadium väska,godis,en bok samt en kortlek. Gumsan fick en söt liten väska av en tjej (även hon i 15 års åldern),som vunnit den :) Förra året fick hon 2 gossedjur så folk är väldigt generösa =D

När vi kom hem lade vi gumsan och sedan slappade vi i soffan.

I morse vaknade jag runt halv sju. Kent kom upp och talade om att Bessie smittit ut. Hon hade lyckats få upp ytterdörren och stuckit. Vi var ute och letade en stund,men hittade henne inte. Med tanke på att hon hade kragen på sig var jag orolig för att hon skulle fastna någonstans.
Tillslut ringde våran gamla hyresvärd/granne och talade om att hon var hos honom. Förutom att kragen gått sönder verkar det inte vara något fel på henne - skönt :)
Eftersom Kent är ute och jagar åkte Monica och hämtade Bessie och kom hit med henne. Nu ligger hon här i vardagsrummet med en ny krage,som vi hade hemma,och sover.
Jag har även lagt gumsan,som var supertrött så jag får se om hon somnar eller inte.
Hittills idag har jag hunnit med att vika och lägga in tvätt,hänga upp tvätt samt slängt i en ny maskin,diskat och plockat rätt lite så nu ska jag slöa en stund.

Jag väntar på att Katrin ska svara på ett sms,som jag skickade igår. Eftersom Kent mår mycket bättre tänkte vi att de kanske vill komma i eftermiddag,men jag får inget svar så jag vet inte om de kanske är på BB :D

Ha det bäst =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0