Dan före dopparedan =)

God morgon =)

Idag är det julafton och det finns inte en enda snöfläck! Det har snöat i flera dagar den här veckan,men igår regnade allting bort :( Jag gillar inte att fira jul utan snö för det blir inte alls samma stämning,men vi får göra det bästa av situationen :) Vi har i alla fall en julgran,som ger rätt mycket julstämning :P


Igår jobbade jag till kl.16. Under rasten stack jag iväg till stan för att köpa presentkort till Ulrika plus en present till Maja.
Efter att ha hämtat gumsan på dagis åkte vi hemåt. Min kära sambo,som fick sluta tidigt,hade städat och gjort det fint hemma - det var sååå skönt att komma hem och se det :D
Vi gjorde oss iordning sedan åkte vi över till grannarna för att fira jul. Det har blivit en tradition att fira med dem dagen innan julafton - mysigt =)
Vi började med att äta lite god julmat. Sedan var det dags att öppna årets första julklappar. Gumsan fick ett set med leklera och en bok. Jag och älsklingen fick biljetter till en föreställning på Karlstad CCC i mars. Vi brukar få något sånt och jag tycker det är jättekul för då vet vi att vi åtminstonde kommer iväg på en kul grej under det året ;D Nästa år blir det dock två eftersom vi ska iväg på en kryssning till Finland i januari :)

Första gången vi fick biljetter var för två år sedan och den föreställningen var i slutet av februari. Vi var dock lite nervösa innan för det var bara några dagar innan den beräknade förlossningen. Eftersom jag gick över fem dagar så kunde vi gå och hade jättekul :D
Martin och Katrin (även hon höggravid) var också där - de satt några rader bakom oss.

När vi kom hem efter julfirandet igår åkte Kent iväg för att hämta en gran medan jag lade gumsan och plockade fram julgranspyntet. Det är första gången sedan vi flyttade ihop,som vi har en gran så det var riktigt mysigt att klä den tillsammans =)

Resten av kvällen bestod av lottskrapning samt lite mys.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0