En sådär natt...

God morgon :)

Herregud vilken natt gumsan och jag haft.
När vi lade henne igår kväll ville hon inte sova så jag gick upp för att hämta henne,men då hade hon trots allt somnat :D

Kent och jag gick och lade oss runt halv tolv tror jag. Strax efter det vaknade gumsan och skrek. Jag gick in och hämtade henne och kände på en gång vad det var för fel. När jag skulle byta blöja insåg jag varför hon var ledsen - hon har fått blöjeksem :( Är helt knallröd stackaren. Troligtvis hade hon legat med skitig blöja ett tag så det hade fräts.
Jag tvättade i alla fall utav rumpan i handfatet innan jag smorde in den och satte på en ny blöja. Sedan gick vi in till våran säng och lade oss. Det tog ett tag innan gumsan kunde slappna av och somna om,men tillsut lyckades både hon och jag somna.

Efter ett par timmar vaknade hon igen - hade återigen gjort nummer två. Hon bara gallskrek när jag skulle tvätta henne - mammas lilla skrutta :/ Smorde in henne igen och på med ny blöja innan det blev sängen.
Efter en timme hade hon fortfarande inte somnat. Hon bara grät och var ledsen - jag förstår henne mycket väl då rumpan inte alls ser bra ut.
Nu gick jag ner och gjorde iordning välling med en liten tjej fastklistrad runt halsen. Hon fick ligga i sin säng med flaskan och somnade en liten stund.

När hon vaknade igen var blöjan överfull så då fick det bli duschen - då var hon inte glad på mamma! Hon blev dock ren och fick följa med till sängen igen.
Klockan var runt fem när vi somnade om (efter ca 2 timmar vakna). Denna gången sov vi fram till åtta då vi vaknade och fick byta blöja igen - typiskt att hon ska vara dålig i magen när hon får så ont :(
Nu fick hon dock vara utan blöja eftersom vi ändå ska vara uppe och det är superviktigt att lufta rumpan.

Hon gjort nummer två (endast i absolut liten skara) på golvet en gång sedan dess. Hon ser dock lite lite bättre ut nu. Jag ska säga till dagispersonalen att de håller koll (vilket de naturligtvis kommer förstå) och även be Kent låta henne springa utan blöja så mycket som möjligt i kväll.

Det känns inte särskilt bra att lämna henne på dagis,men jag kan ju inte göra mer än dem så det går nog bra =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0