Upphittad vovve och morgonen :P

Hejsan hejsan =D

Jag tänkte börja detta inlägg med en god nyhet - Stei kom hem igår :) Vi började bli oroliga,men tillslut kom han.
Först när jag upptäckte att han var borta blev jag bara förbannad och tänkte att han kunde stanna ute i skogen eftersom han alltid rymmer dit!
Gumsan och jag gick omkring och ropade (gumsan ropade och slog sig på benet så,som man brukar göra när man vill att djuren ska komma - supersöt). Efter det,när vi varken sett eller hört honom,blev jag istället orolig. Både jag,Kent och jag tror faktiskt att gumsan också funderade på vart lillen tagit vägen.
Kent åkte dock hem efter tacosen hos Niklas och Ulrika. Första gången såg han honom inte,men andra gången (efter en kopp kaffe) dök han upp =) Det var en lättnad. Eftersom det finns varg,björn,vildsvin och lodjur runtom där vi bor blir man ju naturligvis rätt för att något ska hända dem :(

Efter en mysig kväll med tacos hos grannfamiljen blev det mys i soffan med glass och choklad :P Jag vägde mig i morse och är faktiskt riktigt förvånad - jag har gått ner 0,1 kg sedan förra måndagen. Det är absolut inte mycket,men med tanke på att jag knappt tränat plus att jag fuskat hela helgen och igår med godis m.m är jag nöjd. Jag trodde att jag gått upp flera kilo så det var skönt att se att det inte var så =D

Idag vaknade gumsan och jag strax innan sju. Hon var alltså inte i behov utav sovmorgon,vilket jag inte tackat nej till. Jag gjorde mig iordning innan jag försökte få i gumsan frukost. Hon satt dock bara och kliade sig i ögonen,som hon nästan alltid gör när hon är trött,så jag gick upp och lade henne igen så hon fick sova en stund till :)
Sedan var det dags att försöka med frukost igen - hon åt litegrand. Hon är absolut inte någon frukostmänniska. Efter det gjorde jag henne iordning och stack iväg till dagis =D

När jag kom hem var det min tur att äta frukost. Det fick bli ägg,som jag kokade innan vi åkte iväg :P Jag har dessutom vikt och hängt tvätt plus satt på en ny maskin. Jag ligger verkligen efter med det nu. Kent hade tvättat i helgen,men glömt bort att hänga upp det så jag fick ju tvätta om - typiskt när han ville vara snäll :P

Nu tänkte jag kika runt på datorn en stund innan det får bli en promenad =D Jag ska gå där jag såg svamp förra veckan - jag hoppas de finns kvar ;)

Ha en bra dag :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0