Första pottbesöket =)

Hej hej :P

Idag har gumsan och jag umgåtts med mamma hela dagen - hon sover över hos oss så det blir även mys i morgon :D

Jag hämtade mamma efter jobbet runt halv ett. Då stack vi iväg till Maxi innan vi åkte för att hämta gumsan på dagis - hon var ute och lekte när vi kom så hon gick längs med staketet och skrattade och räckte ut handen emellanåt så vi fick hälsa på henne =)

Efter dagis åkte vi vidare hemåt. Jag gjorde en fruktsallad,som vi avnjöt ute i solen - mums :P Sedan badade gumsan i sin lilla pool. Det tyckte hon var superskoj :D Det roligaste av allt var att skvätta vatten på mig ;)

När gumsan höll på att bada hörde vi åskan så då fick vi pallra oss in. Hundarna fick naturligtvis också följa med :P

Vet ni vad,som hände när vi kom in? Gumsan,som fortfarande har blöjeksem,fick springa runt naken för att lufta. Efter ett tag började hon visa klart och tydligt att hon var kissnödig. Eftersom pottan redan fanns nere i vardagsrummet lyckades jag efter mycket om och men få henne att sitta stilla på den genom att ge henne en bok från Svenska dreverklubben - då kissade hon i pottan =D Jag klappade händerna och blev superglad och stolt (det var allra första gången),men gumsan var sååå inne i boken att hon inte märkte något.
Åh,jag tycker det var så gulligt :P Nu återstår det bara att se om hon gör om det snart eller om det bara var en engångsgrej. I vilket fall,som helst tycker jag hon var superduperduktig =D

När vädret klarnade upp tog vi en promenix -jag gick med stavar :P Vi hittade lite svamp :)
Dessutom har vi lagat mat och bara myst - det har helt enkelt varit en toppendag =D

Natti natti



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0