Hemkomna =)

Hej på er :P

Gumsan och jag har haft en toppen helg med systeryster,Remi,vovsingen och katterna =D Vi stannade faktiskt tills idag så vi har nyss kommit hem.

Vi åkte härifrån kvart i tolv i fredags. Det blev några minuter senare än jag planerat eftersom jag sprang runt och letade efter Kents plånbok,som visade sig ligga i byxorna han hade på sig ;)
Efter att ha tankat och kollat luften i däcken påbörjade vi resan till grannlandet Norge. Eftersom gumsan inte ville äta någon lunch innan vi åkte stannade vi efter vägen och åt smörgås och äpple.
Resan gick jättebra - gumsan sov inte särskilt mycket,men hon var på bra humör hela tiden så det gick super ändå =D

Vi var framme strax efter tre. Remi tog emot oss då Johanna fortfarande var kvar på jobbet. Hon kom dock hem strax efter halv fyra.
Gumsan,jag och Johanna tog en promenix till affären innan vi gick hem för att äta. Remi hade gjort en slags currygryta - HERREGUD vad stark den var! Jag,som inte är van vid det,höll på att storkna. Jag drack typ 1 liter vatten till! Eftersom jag inte kände något annat än att den var j-ligt stark gav jag Remi order om att göra om den svagare nästa gång vi kommer. Vi får se om han lyssnar ;P

Förutom en promenad till gjorde vi inte särskilt mycket på fredagen. Vi tog igen lite förlorad tid =)

I lördags var vi till ett köpscentrum. När vi kom dit skulle jag ta ut pengar så jag hade till en fika plus betalningsstationen längs vägen hem. Jag höll på att på tokig när det inte gick! Vi letade upp en annan bankomat,men då inte den heller funkade valde vi att åka till ett annat köpscentrum där de visste att Nordea fanns. Det funkade dock inte där heller. Efter att blivit väldigt frustrerad kom jag på att Kent får lönen på att annat konto och att han nog inte satt över några pengar. Jag ringde till honom och mycket riktigt var det så det låg till. Åh,jag kände mig jämt liiite dum ;D

Nu tog vi en fika innan vi kikade i lite affärer. Min snälla systeryster och lika snälla Remi köpte hårspännen,en pyjamas och trosor åt lilla gumsan - tack så jättemycket <3
Eftersom de köpte det kunde ju inte mamma vara sämre ;) Utav mig fick hon en tröja,2 pack strumpbyxor och 5 pack strumpor. Det är så himla roligt att köpa grejor till min lilla älskling =)

Resten av dagen var ganska lugn. Johanna gjorde våfflor och sockerkaka till lunch. Vi åt tacos till kvällsmat och spelade lite kort. Remi skulle på fest så han stack iväg på kvällen. Johanna upptäckte dock att han glömt sin mobil så hon sprang ner till bussen för att se om han var kvar. Då ringde han från en telefonkiosk (finns de fortfarande?) vid en liten tågstation. Vi åkte dit och hämtade upp och skjutsade honom till festen. På vägen tillbaka visade Johanna sitt jobb - det var trevligt att se vart hon håller hus på dagarna ;P

När vi kom tillbaka hem till dem kröp vi ner i soffan framför en film vid namn "Country Strong". Det var riktigt bra - jag rekommenderar den starkt!!
Gumsan somnade sött hos Johanna =)

Gårdagen var också lugn. Vi var till några lekparker annars var vi mest hemma hos dem. Det var inte något vidare väder -regnade och blåste till och från mest hela helgen.
Vi avslutade söndagen med en film. "Lemonade mouth" tror jag den hette :P

Idag vaknade gumsan och jag runt halv sju. Hon har sovit lite sisådär i helgen så jag hoppas hon tar igen det nu när vi är hemma igen ;D
Efter en promenix med vovsingen åt vi frukost innan vi umgicks en lite stund. Sedan packade vi in alla grejor i bilen och sa "Hejdå".
Usch,vad jobbigt det är! Jag blir lika ledsen varje gång...Jag vill sååå gärna ha min älskade syster hos mig jämt! Jag älskar henne såå himla mycket <3

Vädret har inte varit det bästa idag heller - regnade till och från hela vägen hem.
Gumsan och jag tog en paus efter vägen för att äta mellanmål,men gumsan ville inte ha så vi fortsatte mot Bergvik. Där fick det bli korv med mos till lunch innan vi gick omkring och kikade lite. Gumsan fick en till pyjamas - hon behöver det. Dessutom köpte jag fleecefodrade regnkläder åt henne - de blir nog toppen nu i höst =)
Vi avslutade med en tur på maxi innan vi åkte hemåt.

Väl hemma möttes vi av en stökig hall och två vovsingar. De är busiga de där ;P Och ja,jag menar två - den tredje lilla voven närmare bestämt Stei hade smitigt. Antaligen har han hoppat ut genom fönstret! Herregud,vad desperat! Gumsan och jag har letat efter honom,men inte hittat honom. Vi har däremot hört honom så jag hoppas han kommer hem när han tröttnat :/

Just nu sover gumsan,Kent är kvar på jobbet och jag tar igen mig ;) Jag har åkt på en förkylning - Norgeluften är farlig ;D

Jag ska visa er lite bilder ifrån helgen,men det får bli någon annan dag. Vi ska snart iväg och käka tacos hos Niklas och Ulrika =P

Ha det bäst!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0