Så gick det till <3

Hej hej :)
 
Nu har det lugnat ner sig lite här hemma så jag tänkte berätta lite om hur det gick till när våran lille pojke kom till världen =D
 
Jag började känna värkar i onsdags morse runt kl.8. Efter att ha skjutsat Patricia till dagis och kännt fler mer intensiva värkar ringde jag till Kent för att tala om det. Han ringde runt och ordnade så att Monica skulle ta hand om Patricia och Axel om hundarna.
Jag försökte dämpa smärtorna med värktabletter och en dusch,men det hjälpte inte. Kent kom hem för att duscha och så. När han hade gjort det kände jag att det var bäst att åka.
Vi stannade till på Rasta där Kent sprang in för att köpa en varsin korv samt dricka och smörgås till senare.
 
Runt halv två var vi framme på sjukhuset. Eftersom det inte fanns någon parkering släppte Kent av mig så jag fick gå in före. Det fanns inga lediga,städade rum så vi fick sätta oss i väntrummet. Det kändes lagomt kul att sitta där och försöka andas genom värkarna :/
Jag hade så j-la ont så jag trodde jag skulle bli galen.
 
Tillslut fick vi i alla fall ett rum och sedan gick det undan. Efter en kort undersökning fick jag lustgas. Sedan var det till barnmorskan förvåning dags att trycka på. Jag hann dock inte med mer än cirka 5 påtryckningar innan lillen var ute :)
 
Allting gick otroligt fort.
Första värken kom,som sagt var runt åtta på morgonen,och klockan 14.56 föddes våran lille pojke <3
Han vägde 4145 kg och var 50 cm lång =D
 
Undersköterskan,som hjälpte oss innan barnmorskan kom,dök upp för att säga "Hejdå" innan hon gick hem - gissa om hon blev förvånad över att vi efter cirka 40 minuter redan fått våran bebis ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0