Fundersam :)

God morgon :D

Jag sitter här och skrattar lite för mig själv ;) Jag blir inte klok på lilla Stei. När Kent skulle ta in vovsingarna igår var Stei borta - IGEN!!! Kent,som hörde honom tog bilen och stack iväg för att ta honom. Men smart som han är blev Stei tyst så fort han hörde Kent och eftersom det var mörkt kunde Kent inte hitta honom. Vi fick ge upp och gå och lägga oss. Jag trodde faktiskt att han skulle komma hem och yla i natt,men det gjorde han inte.
Niklas hade hört honom runt två så då ringde han Kent,som åkte ut igen för att leta,men hittade ingen vovsing då heller.
Jag har gått ute och ropat efter honom nu på morgonen innan vi var tvunga att sticka iväg till dagis. Påvägen hem stannade jag på flera ställen för att ropa och lyssna efter honom,men jag varken såg eller hörde honom. Jag började känna mig riktigt orolig samtidigt som jag blir förbannad på att han ska sticka jämt!



Gissa vem som låg fint och sov med Qvittra och Bessy ute i hundgården när jag kom hem? Jo,Stei såklart! Efter att ha pratat med Kent,som inte har hört att någon annan hittat och lämnat hem honom,blir jag riktigt fundersam på hur han kommit in i hundgården igen ?? Troligtvis har han smugit igenom hundgården in i uthuset för att sova i natt. De kan nämligen (trots att jag försökt lägga för) komma in i en del av huset eftersom väggen in är lite trasig. Om han har gjort det har han alltså legat där och sovit medan jag gått precis utanför (och absolut inte haft en tanke på att han kan vara därinne utan att visa sig) och ropat på honom - jädra skithund ;D

Vi är i alla fall glada för att han kommit hem oskadd åter en gång. Nu är det inomhus som gäller för honom ett tag framöver så vi vet vart vi har busen ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0