Mysigt och jobbigt :/

God morgon :D

Min kära systeryster var hemma hos mamma i helgen så gumsan och jag har också varit där för att hinna umgås lite =) Gumsan vaknade feberfri på lördagen så vi kunde åka iväg med gott samvete ;)

När gumsan och jag kom dit på lördagen tog jag och Johanna en promenad ner till stan för att köpa något åt mamma,som fyllde år. Under tiden passade mamma gumsan.
Efter att ha kikat runt lite bestämde vi oss för att köpa en fin blomgrupp ihop till henne - hon blev jätteglad :P

När vi kom tillbaka hem till mamma tog vi med oss gumsan ut en sväng. Hon fick gunga och vi sprang omkring lite sedan gick vi in igen. Det blåste kallt och jag ville inte riskera att gumsan skulle börja hosta och snora mer än hon redan gör.
Mammas väninna Katrin kom förbi för att fira mamma :D Jag hade tagit med grädde och en tårta,som blev kvar från gumsans kalas så den mumsade vi i oss ;)

Resten av dagen bestod av massa bus,prat,spel och massa skratt ;D Gumsan fick ett prinsesstält och krona av Johanna och Remi i födelsedagspresent så det lekte vi mycket med :P

På söndagen hann vi med lite prat i sofforna,där vi sovit,frukost samt lite mer prat innan Johanna åkte hem vid elva. Det var egentligen meningen att hon skulle ha stannat längre,men det fanns inga biljetter på de andra tågen så hon var tvungen att åka då. Det var synd,men samtidigt var det nog skönt för henne att komma hem och träffa Remi och vovven en stund innan sovdags ;)

När gumsan,jag och mamma,som följt med och vinkat av Johanna,kom tillbaka hem till mamma åt gumsan en banan innan vi lade henne. Hon sov i 2 ½ timme - det är jobbigt att busa med moster ;P
Under tiden hon sov passade mamma och jag på att spela zatzy och kort. Sedan fixade mamma mat medan vi grät en skvätt :( Det är alltid lika jobbigt att säga "Hejdå" till Johanna fast jag vet att vi ses snart igen. Det är nog för att jag ser henne åka och vet att jag inte bara kan träffa henne när jag vill...

Efter att gumsan vaknat försökte vi få henne att äta lite,men det ville hon inte. Vi packade ihop alla grejor och gick ut och gungade en stund. Runt tre dök Katrins son upp så då åkte vi hem till Katrin för att hälsa på =) Herregud,vad fint hon bodde - hon får mer än gärna komma hem till oss och inreda ;P

Efter att ha hoppat in hemma hos mamma för att hämta lite kylvaror,som jag köpt dagen innan,samt säga "Hejdå" till lillebror åkte gumsan och jag hemåt. Kent hade precis kommit hem han med :D Han hade varit med Mats till Hagfors och jagat. De hade även varit hem till hans pappa och fått med födelsedagspresenter till gumsan från dem samt julklappar ifrån Kents farmor och farfar - även jag fick en! Det var en fin ljusstake i smide,som ska sitta på väggen :P Den var superfin så nu måste jag komma på vart vi kan sätta upp den ;) 

Efter lite kvällsmat och mys fick det bli sängen för gumsan och soffan för mig och Kent. Det tog inte särskilt lång tid innan vi somnade båda två ;) Jag skickade upp Kent till sängen och låg ett tag till i soffan innan jag gick ut för att hämta vovsingarna. Sedan gick jag upp och lade mig.

Gumsan vaknade strax innan fyra. Hon fick följa med in till mig. "Mysa mamma" sa hon - mitt hjärta nästan smälter när jag tänker på det <3 De närmaste timmarna fick jag klia henne på ryggen i sömnen. Varje gång jag slutade vaknade hon och ville att jag skulle fortsätta =D

Jag vaknade vid halv sju av Kents väckarklocka och låg halvvaken tills han gick iväg till jobbet vid sju. Då somnade jag om till åtta. Det kändes som jag sovit mycket längre,men det hade jag alltså inte gjort :) Strax efteråt vaknade även gumsan. 
Efter att ha ätit frukost fick hon titta på Pippi medan jag gjorde mig iordning,tog ut vovsingarna samt satte igång en maskin med tvätt. Nu är Pippi slut och gumsan vill leka i sitt tält så vi hörs senare :D 


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0