Längtar,längtar och längtar =)

God kväll :P

Gumsan och jag har haft en mysig eftermiddag :D Vi började med att äta banan följt av glass - gumsan snodde t o m lite utav min sandwish ;P Jag kan helt ärligt säga att det inte är många jag skulle dela med mig utav favvoglassen till,men jag kan inte säga nej till gumsan :)

Vi har även hunnit med att måla,läsa,busa,prata med mormor och sedan Johanna samt tittat på Pippi. Nu har gumsan och pappa tagit en sväng ut i skogen med fyrhjulingen.

Åh,jag var över till det andra huset förut för att prata lite med Niklas pappa Göran,som är där och grejar för fullt. Han ville ha städat så jag tänkte höra när han ville ha det klart. Eftersom han inte skulle vara där förrän till veckan så fixar vi det i helgen.
Herregud,vad fint det blir! Han har lagt golvet i det ena badrummet plus tvättstugan samt kaklat i köket - det blev mycket bättre än jag trodde =D Mamma ska komma hit i helgen för att hjälpa oss greja så förhoppningsvis kommer vi en bit på vägen.
I augusti kommer det några grabbar,som ska byta brädfodring (?) så huset blir lika fint på utsidan,som på insidan :)

Det ska bli skönt att flytta till ett helt "nytt" hus - det är verkligen renoverat ifrån grunden. Vi har slitit ner lera ifrån väggarna,burit stora sten ifrån en del av golven och allt möjligt man kan tänka sig (och även inte tänka sig).Allt är rent och fräscht!
Jag längtar efter få flytta in och kunna köpa lite nya möbler och inredning m.m för att förbättra helhetsintrycket :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0