Kalas ändå :)

Hejsan :D

Efter att ha sovit ett par timmar efter lunch igår kände jag mig genast mycket piggare. Därför bestämde vi oss för att ha kalaset trots allt. Vi har alltså haft en hel del att göra idag. Eftersom jag legat sjuk ett bra tag behövdes det städas och diskas. Dessutom skulle det fixas tacos och tårta. Monica hjälpte mig att göra tårtbottnar så de levererade hon till oss i förmiddags =)
Det ligger mer jobb bakom ett kalas än vad man kan tro. Min kära mamma,Monica och Ulrika var snälla nog och hjälpte mig både med disken och att få grädden på tårtan - jag lyckats helt enkelt inte bra med det ;)

När de flesta av gästerna åkt hem kom gumsan och ville gosa. Hon var jättevarm och trött så jag tog tempen på henne. Den låg på 40,1 så det fick bli alvedon och sängen fort som attan! Jag tror inte att tempen var riktigt så hög egentligen utan hon hade nog blivit varm efter allt lekande och så,men feber har hon definitivt. Typiskt! Lilla stackaren :( Jag som började tro att hon skulle klara sig den här gången... 
Hon vaknade nyss igen så nu ligger hon bredvid mig i sängen. Det känns bättre för min del att ha henne nära mig när jag vet att hon inte är särskilt pigg. Då kan jag hålla koll på henne samtidigt som jag lättare slappnar av och kan sova själv.

Hennes kära pappa somnade på soffan så fort det sista gänget av gäster försvann ut genom dörren ;) Han,som fått ta hand om mig ett tag,börjar också bli sjuk.
Förhoppningsvis vänder det helt för oss allihopa så vi vaknar pigga och alerta i morgon ;)

Hoppas ni haft en trevlig lördag =D
Natti natti :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0