Jobb,mat,bus,sömn

God morgon,god morgon :D



Gumsan och jag hade en mysig/busig morgon och förmiddag hemma igår innan det var dags att åka till dagis/jobb. Jag jobbade mellan tolv och fem. Det kändes alldeles lagom med tanke på att jag knappt jobbat något alls denna månad- jag blir så seg ;)

När jag slutade stack jag iväg för att hämta gumsan. Hon blev sååå glad när hon såg mig <3 Påvägen hem "råkade" vi ta en sväng förbi pizzerian och fick med mat hem ;P Det var gott! Jag åt dock alldeles för mycket så jag kände mig proppmätt i flera timmar efteråt :/

Efter att ha ätit blev det lite bus och teve med älsklingarna innan det var dags för gumsan att sova. Min kompis Linn och hennes gris Doris var med på teve igår kväll - det var lite kul =) Gumsan blev helt tokig när hon såg grisen ;D

Jag somnade i soffan när "Glee" var slut och fick snällt förflytta mig upp till sängen.

Idag hann gumsan och jag bara med frukost innan det var dags att göra oss iordning för dagis. Jag fick göra en liten "fuling" och ta ut vovsingarna medan gumsan åt färdigt. Qvittra och Bessie löper igen (det är i alla fall på G) så Stei får vara inne,men han fick springa ut för att göra sina behov ;)
Jag har äntligen börjat ha vovsingarna lösa - de har inte lyssnat på mig förut,men det gör de nu. Det är så smidigt att bara kunna släppa ut dem och sedan stå och kolla och ropa på dem när de är klara =D

Påväg hem ifrån dagis stannade jag till för att lämna förra årets sommardäck eftersom vi ska få nya. Förhoppningsvis kan jag hämta dem i morgon så vi kan byta i helgen. De skulle i alla fall vara klara senast på måndag så då har vi gott om tid innan gumsan och jag ska till Norge :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0