Usch,usch,usch!!!

God morgon :)

Gumsan och jag har varit vakna sedan kl.6.20. Då vaknade gumsan,som sovit bredvid mig eftersom hon vaknade under natten och var jätteledsen,och sa: "Ser inget,mamma". Hela vänsterögat var igenkletat så jag fick hjälpa henne att torka rent det. Eftersom hon haft lite problem med var i ögat de senaste dagarna ringde jag till vårdcentralen. Tydligen har gumsan fått en "ögonförkylning". Det är väldigt smittsamt så vi får se till att sköta hygienen extra noga. Vi får skölja hennes ögon med ljummet vatten med jämna mellanrum och sedan torka rent med handdukar - en för varje öga.
Jag hoppas att det hjälper och att hon blir bättre snart. Jag skulle höra av mig på måndag ifall det inte blivit bättre för då är det antibiotika,som gäller - det vill vi helst slippa!

I övrigt verkar hon må bra,som tur är.

Eftersom vi ska hälsa på mamma idag för att träffa henne och Johanna ringde jag till dem för att höra vad de tyckte. Tänkte att de kanske inte ville att vi skulle komma då det är en risk att de kan bli smittade. Min syster,som jobbar på dagis,trodde inte att det var så farligt.
Det smittar nog bara om man har rört gumsans ögon,inte tvättar sig ordentligt och sedan kliar i sina egna ögon. Jag tror också att det är så så det blir en liten tur dit sen så vi hinner träffa Johanna lite. I morgon ska hon på återträff med sin gamla klass på kvällen och på dagen skulle de ha några tävlingar så då är hon upptagen hela dagen. På söndag sticker ju vi iväg till Ullared så vi hinner nog inte ses något mera innan hon åker hemåt :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0