Lite funderingar..

Hejsan :)
 
Jag har funderat en hel del på det här med Babyshower. När jag var gravid med gumsan var det två kompisar (den ena även min tremänning),som fixade en superfin åt mig innan gumsan kom. Först kändes det konstigt att ha det innan,men efteråt var tacksam eftersom vi fick mycket vi hade användning för i början. Dessutom är det ju inte särskilt vanligt i Sverige,eller i fall bland mina nära,att man har en babyshower,så jag tyckte det kändes konstigt,men det var mysigt så det blir absolut en den här gången också =)
Jag är dock lite osäker på hur jag ska göra - om den ska vara före eller efter bebisen kommit. Eftersom vi har sparat det mesta efter gumsan har vi ju en hel del kläder och sånt. Det mesta är neutralt då vi inte visste förra gången heller om det skulle bli en pojke eller flicka så jag skulle nog vilja vänta tills vi vet så vi och andra kan köpa saker,som är lite mer pojk- eller flickaktiga. Jag vet att många inte bryr sig om sånt,men jag tycker det är roligt att visa genom kläderna om det är en pojke eller flicka :D
Vi får helt enkelt se hur vi gör,men det lutar mest åt att vi väntar tills bebisen kommit =)
 
Medan jag ändå är igång och fantiserar lite tänkte jag skriva en liten lista på vad jag vet att vi behöver till nykomlingen :P Detta är mest för våran skull så vi kommer ihåg det :)
- Babygym. Vi sålde nämligen det gumsan hade eftersom det var begagnat och vi gärna vill ha lite nya grejor till bebisen :)
- Bärsele.
- Insats till barnvagnen. Vagnen vi har ha bara en sittdel,vilket inte passar bebisen så bra. Han/hon ska ha det skönt när vi ska iväg någonstans ;)
 
Sedan går det alltid åt kläder,skor och sånt. Jag ska ta och gå igenom alla grejor för att få en ordentlig överblick på vad vi har och vad vi behöver köpa. Men som sagt får det mesta vänta tills bebisen kommit då det inte är någon vidare panik :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0