Hunden är lös!!!

God morgon :)
 
Jag och gumsan fick bege oss ut på en promenad för att leta efter Stei,som smet,igår. Vi ropade,lyssnade,ropade och lyssnade igen,men vi varken såg eller hörde någon vovve så efter ca 1 timme gav vi upp. När vi kom hem ringde Kent och talade om att Ulrika hittat Stei,han hade kommit springades på gården. Troligtvis var han där hela tiden - skithund!
Vi gick dit för att hämta honom sedan fick gumsan åka bil med pappa,som kom hem från Karlstad då,hem medan jag och Stei gick den korta biten.
 
När vi kom hemåt fick jag öppna min födelsedagspresent,som Kent varit iväg och köpt,fast jag inte fyller år förrän om en vecka. Det var en ny kamera - jag är sååå glad =) Min gamla har börjat krångla mer och mer så det var den perfekta presenten :D Monica hade köpt en väska till den så jag slipper vara rädd för att den går sönder - tack så mycket allihopa =P
Tyvärr saknades laddningskabeln så vi måste åka tillbaka för att få den. Det är typiskt oss - det saknas nästan alltid någonting när vi köper grejor. Vi borde ju ha lärt oss att kolla,men det har vi inte ;)
 
Förutom kameran hade Kent även köpt en DVD till Monica,som fyller år om ca 1 månad,kastruller,glas,fotoramar,som matchar byrån till teven samt lite annat smått och gott :P
 
Efter att Kent duschat Stei,som varit och badat i något,som verkligen stank spelade vi yatzy. Sedan tyckte vi det var dags för gumsan att sova,men det höll hon inte med om. Hon har fått svårt att somna på kvällen :( Igår var det dock inte särskilt konstigt med tanke på att hon sov en stund mellan halv sex - sex. Tillslut lyckades hon somna hos mig i soffan och det dröjde inte särskilt länge innan jag gjorde henne sällskap ;)
 
Efter ännu en natt med god sömn vaknade gumsan någon gång runt halv åtta - åtta. Hon grejade medan jag snosade en stund. Jag fick dock ett väldigt uppvaknande när gumsan välte tvättställningen och fick den över sig :/ Det gick bra,men hon blev naturligtvis lite rädd =)
 
Vi har hunnit med attta ut vovsingarna,äta frukost och hämta in Bessy och Qvittra (den sistnämnda smet när vi satt och åt,men kom när jag ropade). Nu sitter vi och myser framför teven/datorn. Gumsan tittar på "Musses klubbhus" :P
 
Idag ska vi hämta in de bebiskläderna,som vi har ute i förrådet,för att gå igenom det. De flesta kläderna har vi hos mamma,men de i de minsta storlekarna har vi här så jag ska kika lite och minnas tillbaka till gumsans tid,som bebis <3
 
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0