Mindre kul :/

Hej hej :)
 
Våran onsdag började med ett mindre trevligt äventyr. När vi var påväg till dagis/jobb började det låta väldigt konstigt av bilen. Jag fick ställa den längs vägen och ringa Monica för att höra om jag fick låna hennes bil. Hon kom och hämtade oss sedan åkte vi först till hennes jobb. Efter det åkte gumsan och jag till dagis innan jag åkte vidare till jobbet. Trots allt krångel kom jag bara 1 minut försent till jobbet - tur att jag brukar vara ute i god tid ;)
 
Kent hämtade bilen efter någon timme. Han kunde konstatera att det var bromsskivorna,som gått av! Han ringde till Lecab så de lade undan de grejor vi behövde. Efter att ha hämtat gumsan runt tre åkte vi till Karlstad för att hämta dem. Usch,vad dyrt det blir när bilen går sönder :(
 
Eftersom jag inte skulle hämta Monica förrän efter fyra ringde jag dagis och bestämde att jag skulle hämta henne tre istället för halv ett. Jag slutade klockan tolv så jag åkte hem till mamma under tiden. Där bjöds jag på lunch samt jordgubbar och glass,som mammas kompis Marianna,som också var där,tagit med sig :D
 
När vi hade hämtat grejorna hann vi med en snabbsväng för att köpa toapapper inne på Rusta innan vi hämtade Monica på jobbet. Mamma följde med oss hem :)
 
När Kent hade lagat bilen kom han hem och tog en sväng med grästrimmern innan vi åkte hem till Monica för att hämta gräsklipparen. Påvägen hem gick jag,mamma och gumsan av för att få en promenad samt plocka lite svamp :P Efter det blev det några goda smörgåsar ute i solen innan vi fick gå in eftersom det kom knott.
 
Idag ska Kent skjutsa mig,mamma och gumsan till Kristinehamn. Gumsan och jag ska sova hos mamma i helgen eftersom jag jobbar och Kent ska åka bort. Snälla Axel ska vara hemma med våra vovsingar =D
 
Nu ska jag ta och vara social med lilla mamma - ha det gott :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0