År 2011 =)

Vad vore ett nytt år utan en sammanfattning av det gångna året?

JANUARI

Vårat 2011 började med våran årsdag den 1 januari :D Vi hade varit tillsammans i 4 år och förlovade i 2. Vi firade med att lämna gumsan hos gammelmormor och -morfar i Nybble så att vi kunde äta en trevlig lunch för oss själva på en pizzeria i Gullspång. Inte särskilt lyxigt kan tyckas,men för oss var det guld värt ;)



Torsdagen den 6 januari tog gumsan sina första trevande steg =) Tyvärr missade både mamma och pappa det eftersom hon var hos farmor :( Efter det gick hon bara mer och mer och tillslut var hon överallt ;D




FEBRUARI

Vi var ute mycket och njöt av snön i februari. Bilderna är ifrån en mysig dag med våran grannar :D





MARS

Denna månad var,som alla andra år,full med födelsedagsfiranden :) Ett av dem var dock väldigt speciellt. Den 7 mars blev gumsan 1 år =) Detta var absolut 2011 års höjdpunkt - våran "lilla" tjej började bli stor <3
Vi firade henne vid tre olika tillfällen: Första gången med Kents familj,sedan med grannarna och sist,men inte minst med min familj :D







Mellan alla kalas hann vi med att njuta av vädret...






Och träffa snälla,underbara kompisar =)

Den 14 mars började gumsan på dagis. Där har hon trivts enda från början och det känns jättebra :D

APRIL

Efter att ha varit hemma de sista två månaderna av graviditeten samt mammaledig ett år började jag jobba igen 1 april. Det var dock bara timvikariat så jag jobbade inte mycket,men det blev någon gång då och då.

Gumsan fick vara påskkärring för första gången =)




MAJ

Den 6 maj åkte gumsan och jag till Norge för att hälsa på min älskade systeryster och Remi,för första gången :)





JUNI

Mitt sommarschema började och jag njöt av att veta att jag hade jobb i cirka 2 månader plus att jag visste när jag skulle jobba.

Min lillebror fyllde 19 år :)

Dessutom åkte flyttlasset mot vårat nya hem - det är ett slitet hus,men vi trivs tusen gånger bättre där :D



JULI

En vecka efter min lillebrors födelsedag var det min tur. Jag fyllde hela 22 år och det firades med lite trevligt sällskap och tårta utomhus :D



Johanna,Remi och hunden kom på besök - vi var bl a iväg och badade :P

Gumsan fick sin allra första cykel =D







Vi tog en familjetripp till Rottneros Park,som tyvärr var en besvikelse. Varken Kent eller jag hade varit där på flera år och det fanns inte särskilt mycket av det vi tyckte var roligt kvar. Det är fortfarande fint,men synd att i princip alla djuren är borta :/ Dessutom var lekparken sliten!
Trots det hade vi en trevlig dag =)









AUGUSTI

Jag,gumsan och mamma tog en sväng till Mariebergsskogen följt av bad och sol på mammas "hemliga" ställe =)











Niklas fyllde år,vilket innebar en ännu ett kalas utomhus ;D

Jag började gå bredvid på Stenstalidgruppen,där jag jobbar just nu =P

Gumsan och jag gjorde årets andra tripp till Norge :)







SEPTEMBER

Jag började mitt vikariat :D

Det blev mycket svampplockning denna månad ;)

OKTOBER

Min stora älskling fyllde 23 år =P



Jag,Kent,Lars och Kicki åkte till Ullared där vi bl a köpte väggtexter och fotoramar :P



NOVEMBER

Bessie var på några veterinärbesök. De tog bl a flera knölar i magen och skickade iväg på analys,som vi fick svar på för någon vecka sedan - de var godartade :P Det är sååå skönt att inte behöva oroa sig för lilla vovsingen!

Även denna månad var det många kalas =)





Jag,gumsan och mamma gjorde årets tredje och sista resa till systeryster :D Vi fick bl a smaka på Norges populäraste pizza - den var faktiskt riktigt god :P



 







DECEMBER

Gumsan gick i sitt allra första luciatåg,på dagis :P Hon var bergis den sötaste tärnan någonsin ;D





I år firade vi jul hemma för första gången och vi hade det supermysigt :P Mormor,morfar och mamma var här på lunch. Vi hann även med att träffa Tomten och få julklappar samt fika =)
När våra gäster åkt hem åkte vi till Monica :D
Juldagen spenderades med lite shopping i Karlstad,familjemys hemma samt julfirande hos Lars och Kicki =P







På annandagen kom systeryster och Remi på besök till mamma. Efter att jag slutat jobbet kl.16 umgicks jag med dem. Vi var bl a till järnvägsparken och lekte :P








Året avslutades med en väldigt lugn nyårsafton. Jag jobbade till två sedan hade vi familjemys hemma :D

Jag hoppas att 2012 blir minst lika bra,som 2011 var =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0