Härligt härligt :D

Hejsan :D

Älsklingen och jag har haft en mysig helg i Helsingfors :P Det var skönt att komma bort och bara vara vi =) Vi har ätit massa god mat,yrat omkring och bara myst.
Tyvärr är vi besvikna på att de flesta vi mötte var mer eller mindre griniga och att allt var dyrt! Tyvärr förstörde det ganska mycket,men vi försökte hålla humöret uppe ändå ;P

Resan började med en busstur ifrån Karlstad till Stockholm. Enda fram till Kungsörn var det bara vi och chauffören. Kent och han satt och tjattrade,som bara den ;) Under tiden höll Kent min hand för att visa att han visste att jag var där ;D

Sedan blev det en båttur över till Finland. Vi gick omkring på båten och kikade. Runt halv åtta gick vi och kollade vad vi kunde hitta på under kvällen. Det var något,som skulle börja kl.20.40 (kommer inte ihåg vad det var) så vi gick till hytten och vilade en stund innan vi tänkte gå iväg. Det blev inget med det eftersom både jag och älsklingen somnade ;) Haha,trevlig första kväll ;P

På fredagen blev det lite kaos för oss på morgonen eftersom Finland ligger en timme före oss. Jag,som sovit dåligt under natten,vaknade runt halv åtta. Då tog jag en dusch innan jag väckte Kent. När han vaknade kom vi på detta med tiden och fick lite små bråttom eftersom vi skulle hinna äta frukost och allt innan vi kom fram till Helsingfors. Efter att ha skyndat oss ner till buffén och satt oss för att äta så upptäcker vi att våra telefoner ställt om klockorna automatiskt så de gick rätt ändå ;) Nu hade vi helt plötsligt gott om tid att fixa allt.

Vi var framme i Helsingfors runt halv elva. Då letade vi oss fram till hotellet och checkade in. Efter lite vila gick vi ut på äventyr. Det finns cirka 100 köpcentrum och hur vi än gick lyckades vi komma till något av dem ;P
På kvällen gick vi iväg för att hitta något mysigt ställe att äta på - det tog ungefär 2 timmar! Det fanns bara massa överfulla barer överallt. Tillslut hittade vi en mysig restaurang,som låg cirka 200 meter från hotellet ;D De hade riktigt god mat och trevlig personal =P
Efter en trevlig stund med mat,öl och efterrätt rullade vi tillbaka till hotellet där vi började med att tävla mot varandra i "Postkodmiljonären",som vi hade på svenska på teven på hotellrummet. Sedan mös vi lite innan vi somnade runt halv elva.

Lördagen bestod av hotellfrukost,dusch,mera yrande på stan (denna gång med väskan i släptåg eftersom vi varit tvungna att checka ut från hotellet) och en sen lunch.
Efter att ha ätit lite drog vi oss mot båten.
Nu hade vi tagit ut pengar så vi blev ståendes vid en av maskinerna en bra stund ;P I början vann vi,men sedan försvann turen,men det var lite kul ändå ;)
Eftersom vi åkte en annan båt hem gick vi omkring och kikade lite. Vi köpte en kortlek,som vi fördrev lite tid med i hytten innan vi gick till ett litet ställe och åt. Sedan blev det taxfreen där vi handlade lite av varje bl a en box med en muminleksak och godis åt gumsan. Hon fick även en t-shirt,som vi hittade i en affär i Helsingfors. Vi letade och letade efter något roligt åt henne,men hittade inget annat så detta fick duga för den här gången =P Hon blev i alla fall jätteglad :D

Vi avslutade lördagskvällen med att ta en öl i en av barena. Det var karaoke så det var trevligt :P Tyvärr var det mest finskar,som sjöng så vi förstod inte vad de sjöng,men vi hade trevligt ändå :) Jag tittade mest på två syskon i 3-5 årsåldern,som dansade med varanda - de såg så mysiga ut =D

Idag började vi dagen med frukostbuffé - skönt att slippa göra något själv ;) Sedan fixade vi till oss och hytten innan vi tog en tur till på taxfreen för att köpa med en grej åt Kents morfar. Vi satt även vid ett stort fönster och kollade när vi närmade oss land - superfint =D

Efter att kommit till Stockholm väntade det en lååångbuss resa till Kristinehamn. Även denna busschaufför var trevlig,men eftersom det åkte med en annan kille till Arboga sa inte Kent så mycket,men när han gick av blev det andra bullar - då gick munnen i ett ;D

Runt halv fem var vi hemma hos mamma. Det var så mysigt att krama och pussa på gumsan <3 Det märktes att hon saknat mamma och pappa :P Efter att ha pratat med min systeryster,som varit hemma i helgen för att hjälpa mamma att passa gumsan,och mamma åkte vi vidare hem till Kents mormor och morfar för att leverera det vi köpt åt dem. Sedan åkte vi hem. Jag blev såååå glad när vi kom in och såg att Axel,som passat vovsingarna,städat :P Åh,jag är sååå tacksam!! Han har t o m flyttat ut köksbordet och stolarna,som stått kvar inne i vardagsrummet sedan jul. Tack tack =D

Medan Kent skjutsade hem Axel lade jag gumsan och tog in vovsingarna. Sedan dess har jag njutit av tystnaden ;) Kent kom nyss hem så nu får det bli lite mys innan det blir en tidig kväll. Vi ska nämligen upp till jobb/dagis i morgon.