Mjölbad :D

God dagens,god dagens =)

Efter frukosten klädde gumsan och jag på oss och gick iväg för att hämta ägg och lämna mat till Kent. Vi fick följa med till hönsen eftersom Ulrika inte hade några ägg inne - gumsan tycker de är lite läskiga,men är ändå fascinerad av dem :D

När vi kom hem igen gav vi vovsingarna mat och vatten innan vi gick in för att baka. Det blev chokladmuffins och två kladdkakor. Den ena kakan såg jättefin ut,men när den svallnat och jag skulle ta loss den ifrån formen följde inte botten med. Istället för att äta upp kletet (som hade varit riktigt gott ;D) skrapade jag tillbaka det och ställde in kakan i ugnen igen. Nu tror jag den blev bra - inte särskilt snygg,men god. Jag får vända på den igen så den fina delen kommer uppåt och hoppas att den håller ;P

Gumsan var jätteduktig och hjälpte mig så gott det gick :D Jag hade gjort iordning en bunke med mjöl,kakao,vaniljsocker och bakpulver. När jag vände mig om för att kolla i receptet passade gumsan på att bada i blandningen - hon tog nävarna fulla och kletade hela ansiktet fullt ;) Haha,min lilla gullunge <3

Efter bakningen fick gumsan kolla på Pippa medan jag diskade,plockade rätt på bakverken samt stekte pannkakor. När det var dags för mat satt gumsan bara och kladdade och gnällde så det fick bli sängen för henne efter en stund. Hon har dock inte somnat än så jag får gå upp och hämta henne. Det återstår att se om hon somnar senare heller om hon håller sig vaken till i kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0